ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری با اعضای هیات مدیره اتاق پکتیا و تاجران این ولایت

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان طی سفری کاری خویش به ولایات جنوبی کشور، درحالیکه محترم سردار ولی پشتون مشاور ارشد اتاق و بهرام خان سرپرست ریاست اتحادیه صرافان نیز ایشان را همراهی میکردند با اعضای هیات مدیره اتاق ولایت پکتیا، اعضای اتحادیه قالین، ادویه، ساختمان،‌ صنعت وبرخی ازتاجران وسرمایه گذاران این ولایت دیدار کرده و پیرامون موضوعاتی ترانزیت، عدم معیاری بودن لابراتوار و برخی مسایل دیگر بحث وتبادل نمود.

تاجران ولایت پکتیا، مشکلات شانرا در راستای عدم معیاری بودن تآسیسات گمرکی، ترمیم نمودن راه زرمت - گردیز، عدم گدام های معیاری، عدم سکنر معیاری در گمرک این ولایت، عدم خدمات قونسلی در این ولایت، عدم پرداخت پول های پروژهای تطبیق شده و برخی مسایل مرتبط به این را از مشکلات عمده خود دانسته وخواهان همکاری همه جانبه هیات رهبری اتاق در این زمینه گردیدند.

محترم محمد یونس مهمند، پس از استماع مشکلات تاجران وسرمایه گذاران این ولایت، نقش تاجران را در رشد و انکشاف اقتصادی ولایت پکتیا ارزنده تلقی کرده و در زمینه حل مشکلات شان  وعده همکاری همه جانبه نمود.

آقای مهمند، در رابطه به کاهش مالیات از سوی وزارت مالیه صحبت نموده گفت: به اساس فرمان مقام معظم رهبری حکومت،  از سوی وزارت محترم مالیه برای تاجران کشور در قوانین مالیات به مقایسه گذشته کاهش چشمگیری به عمل آمده است که این گام باعث تشویق سرمایه گذاری ها در کشور میگردد.

آقای مهمند افزود: اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان همواره تلاش نموده است که تسهیلات بیشتری را برای تاجران و سرمایه گذارن کشور فراهم سازد.

تاجران ولایت پکتیا، از حکومت به ویژه وزارت محترم مالیه و کمیسیون محترم رهبری ا.ا. به خاطر رسانیدن پیشنهادات شان به عالیقدر امیرالمومنین در قسمت پایین آوردن مالیات ابراز سپاس و قدردانی نموده و از کمیسیون محترم در زمینه بعضی از مشکلات دیگر شان، خصوصاً در بخش صحت و کاهش مالیاتی آنان نیز خواستار توجه گردیدند.

پنجشنبه، ۲۸ ثور ۱۴۰۲