اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، درحالیکه محترمان: ضیاء الدین اچکزی عضو هیات مدیره اتاق، عبدالکبیر قادری مشاور اتاق، اجمل احمدی مشاور اتاق بلخ، زلمی قادری و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران کشور نیز ایشان را همراهی میکردند، در پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام تحت عنوان “مجمع کازان” که به منظور ایجاد گسترش روابط اقتصادی، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و همکاری تخنیکی در پروژه های بزرگ میان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی و فدراتیف روسیه در شهر کازان تاتا رساتان برگزار گردیده بود، اشتراک ورزید.

آقای مهمند، طی نشست با آقای ٰ آر ان مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان و رئیس اتاق تجارت آن کشور، در حضور داشت روئسای اتاق های کشورهای منطقه از جمله: ازبکستان، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، تاجکستان، امارات متحده عربی و ترکیه، پیرامون فرصت های موجود برای سرمایه گذاری در افغانستان و ایجاد گسترش روابط تجاری - اقتصادی میان کشور های منطقه صجبت نموده و بر تحکیم و توسعه این روابط تأکید ورزید .

معاون اول اتاق، امنیت سرتاسری، منع کشت کوکنار و از بین رفتن فساد اداری در افغانستان را زمینه خوبی برای سرمایه گذاری ها به ویژه در سکتور های زراعت، معادن و سایر پروژه های زیربنایی در کشور دانسته و روی توسعه روابط تجاری - اقتصادی میان کشورهای منطقه و جهان تأکید ورزید. وی، از رؤسای اتاق های کشور های منطقه و سرمایه گذاران این کشورها خواست تا تاجران و سرمایه گذاران کشورهای شان را تشویق به سرمایه گذاری در افغانستان بنمایند.

وی از افزایش صادرات محصولات و تولیدات افغانستان به کشورهای منطقه و جهان یادآوری کرده و بازارهای کشورهای تاتارستان، روسیه وبعضی از کشورهای آسیای میانه را برای میوه تازه، سبزیجات و میوه خشک افغانستان مناسب دانست.

محترم محمد یونس مهمند و تیم همراه شان، در حاشیه این نشست ها از غرفه های تاجران افغان که در نمایشگاه حلال روسیه محصولات شانرا به نمایش گذاشته بودند، نیز دیدن نموده و همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را با تاجران افغان جهت حل مشکلات شان وعده نمود.

 

پنج شنبه، 27 ثور 1403