نشست هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با کمیسیون منع احتکار و کنترول قیم

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق، محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی، شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره و خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق، در حالیکه محترمان: میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل، احمد شاه حکیمی معاون اول اتاق کابل، محمد انورعارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل اتاق، شاه محمود شریفی عضو هیات مدیره اتاق کابل، عصمت الله انصار معاون ریاست تنظیم مارکیت ها، نمایندگان وزارت های مالیه، داخله، دافغانستان بانک، عدلیه، تجارت و صنایع، نورم و ستندرد و جمعی از اتحادیه های مختلف نیز حضور داشتند، درنشستی  که به منظور کنترول قیم مواد اولیه و منع احتکارآن در تالار کنفرانس های اتاق تدویر گردیده بود، اشتراک ورزیدند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به اشتراک کنندگان این نشست، در رابطه به فعالیت ها و دستاوردهای اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان معلومات ارائه کرده و از تلاش های این کمیسیون بابت کنترول قیم مواد در بازار ها قدردانی نمود.

معاون اول اتاق،  توقف کانتینرهای کالا های تجاری تاجران افغان در بندر کراچی را در نرخ قیم مواد اولیه و دیگر اموال تآثیر گذارخوانده و از تلاش های اتاق در راستای رها سازی اموال تجاری مذکور اطمینان داد. وی، روی ایجاد یک گروپ به سطح زون که شامل تمامی اتحادیه های مواد اولیه و مواد سوخت بوده باشد، تاکید کرد.

آقای مهمند، از میزان افزایش صادرات کشور در مقایسه با سالهای گذشته یاد آورشده و از همکاری همه جانبه اتاق در قسمت تعیین نرخ مواد اولیه و مواد نفتی اطمینان داد.

 محترم خیرالدین مایل، از مسوولان کمیسیون قیم خواست تا در کنترول نرخ اموال افزایش و کاهش اسعار پولی، نرخ مارکیت های جهانی را در نظر گرفته و روی ایجاد میکانیزمی که تاجر و مستهلک در آن متضرر نشوند، تاکید کرد.

آقای انصاری، در رابطه به فعالیت های کمیسیون مذکور معلومات مفصل ارائه کرده و هدف از ایجاد این کمیسیون را جلوگیری از احتکار و کنترول قیم مواد اولیه و دیگر اموال دانست. وی، خواهان همکاری اتاق در قسمت مشخص سازی و تعین نرخ مواد اولیه و مواد نفتی با این کمیسیون گردید.

محترم شیرین آغا سخی، در رابطه به فعالیت اتاق پیشه وران معلومات ارائه کرده و تدویر همچو نشست ها را زمینه خوبی در تعیین نرخ نامه ها دانسته و از همکاری همه جانبه اتاق پیشه وران در قسمت فوق الذکراطمینان داد.

محترم الکوزی، از مسوولان کمیسیون مذکور بابت کنترول قیم در بازار قدردانی کرده و روی نصب لابراتوار های معیاری در گمرکات کشور به منظور کنترول کیفیت مواد اولیه تاکید ورزید.

شنبه، ۳۰ جدی ۱۴۰۲