نمایندگان سکتور صحت از ولایات جنوب کشور مشکلات شانرا با سرپرست ریاست هیات عامل اتاق مطرح نمودند

محترم میرویس هوتک، سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، با مسولان شفاخانه های خصوصی ولایات جنوب کشور در دفتر کاری خویش ملاقات نموده و پیرامون مشکلات شان و راه حل های آن بحث و تبادل نظر نمود.

مسوولان شفاخانه های خصوصی، در مورد مشکلات شان به ویژه افزایش تعرفه مالیاتی بالای شفاخانه های خصوصی صحبت نموده، گفتند: هم اکنون شفاخانه های خصوصی در حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد خدمات صحی را برای مردم ارائه می نمایند و در صورت عدم کاهش مالیات بالای شفاخانه های خصوصی، این شفاخانه ها قادر نخواهند بود تا خدمات صحی بهتری را برای مردم عرضه نمایند. آنان از ریاست هیات عامل اتاق خواستند تا اتاق در همکاری با ادارات ذیربط حکومتی به خصوص وزارت محترم مالیه در زمینه کاهش مالیات و رفع مشکلات موجوده با آنان همکاری نماید.

محترم میرویس هوتک،‌ ضمن اظهارخوش آمدید به مسوولان شفاخانه های خصوصی، سکتور صحت را یکی از مهمترین سکتورهای خدماتی در کشور دانست که باید از آن حمایت صورت گیرد. وی، وعده نمود که هیات رهبری اتاق مشکلات آنان را بامسوولان ذیربط حکومتی شریک ساخته و تلاش خواهند کرد تا به مشکلات شان رسیدگی شده و شفاخانه های خصوصی بتوانند خدمات بهتر و با کیفیت را به مردم عرضه نمایند.