دیدار هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با رئیس اداره خط آهن کشور

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری و محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی هیات مدیره،  در حالیکه محترم خان جان الکوزی عضو هیات مدیره و عبدالمجید نیازی رئیس اتاق اندخوی نیز حضور داشتند با محترم بخت الرحمن شرافت رئیس اداره خط آهن و برخی از همکاران شان  در دفتر مرکزی اتاق دیدار نموده و در رابطه به اهمیت اقتصادی راه آهن، پروژه های دست داشته آینده این اداره و نقش راه آهن در توسعه اقتصادی بحث و تبادل نظر نمودند.

آقای مهمند، از تلاش ها و دستاورد های رئیس اداره خط آهن، قدر دانی نموده و احداث راه های آهن را برای رشد و توسعه اقتصادی، سرعت در انتقال محموله های وارداتی و صادراتی تاجران و اشتغال زایی مهم تلقی توصیف نمود. وی، استفاده از راه های آهن را برای انتقال کالا های تاجران کشور، کم هزینه و مفید دانست.

محترم خیرالدین مایل احمدی، ضمن استقبال از دوباره باز شدن بندر حیرتان به روی خط آهن، روی معیاری سازی خدمات بنادر کشور،‌ ایجاد تاسیسات مدرن در بنادر حیرتان و آقینه به منظور سهل سازی خدمات برای تاجران کشور، خریداری وسایل مجهز برای انتقال محموله های تاجران و برخی مسایل دیگر تأکید ورزید.

محترم خانجان الکوزی، در رابطه به اهمیت راه آهن و نقش سکتور خصوصی کشور در احداث این راه ها صحبت نموده گفت: احداث راه های آهن برای رشد و انکشاف کشور، اقتصادی بودن هزینه انتقال کالا ها و به عنوان نقطه وصل شاهراه های کشور  حیاتی بوده و سکتور خصوصی کشور باید با اداره خط آهن در راستای احداث و برداشتن گام های عملی بعدی همکاری نماید.

محترم عبدالمجید نیازی،‌ چالش های موجود در بنادر حیرتان و آقینه را با رئیس اداره خط آهن شریک ساخته و بر ساخت تاسیسات و فراهم آوری امکانات بیشتر تاکید نمود.

محترم بخت الرحمن شرافت، در مورد فعالیت ها،‌ پروژه های دست داشته و آینده اداره خط آهن کشور و همچنان دستاورد های اخیر این اداره معلومات ارائه نموده و از آوردن تسهیلات لازم در راه های آهن کشور، بلند بردن ظرفیت  راه آهن آقینه و پلان های توسعوی آینده اداره خط آهن اطمینان داد.