ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری با معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری با محترم مارکس پوتزل معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، دیدار نموده و پیرامون فرصت های سرمایه گذاری در کشور، مشکلات صدور ویزه به تاجران، جلب سرمایه گذاری های خارجی در بخش  تولید انرژی برای احداث کارخانه های سمنت،‌ شکر و برخی مسایل دیگر بحث و تبادل نظر نمود.

آقای مهمند، کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای مردم افغانستان را حیاتی دانسته و از معاون نماینده ویژه بابت کمک های شان قدردانی نمود. وی، امنیت سرتاسری، نبودن فساد اداری و عدم کشت کوکنار را عناصر اساسی برای تطبیق پروژه های زیربنایی، تولید انرژی و استخراج معادن کشور عنوان کرده  و از آقای مارکس پوتزل، تقاضا نمود تا با توجه به فرصت های بوجود آمده در زمینه از سرگیری کار روی پروژه های اساسی همکاری نماید.

معاون اول هیات مدیره اتاق، ساخت کارخانه های پنبه را بدیلی خوبی برای کشت کوکنار دانسته و در این رابطه خواهان همکاری در راه اندازی برنامه های آگاهی عامه گردید.

آقای مهمند، روی  آوردن تسهیلات لازم  در بخش صدور ویزه برای تاجران کشور تاکید نموده و از محترم پوتزل خواست تا سرمایه گذاران خارجی را تشویق نمایند تا به افغانستان آمده و در بخش های زیربنایی با همکاری سکتور خصوصی کشور سرمایه گذاری و عقد قرار داد نمایند.

آقای مارکس پوتزل، فعالیت های سکتور خصوصی کشور را در راستای رشد اقتصادی و اشتغال زایی ستوده و روی ایجاد تسهیلات لازم در بخش تجارت و سرمایه گذاری، صدور ویزه به تاجران و برخی مسایل دیگر تاکید ورزیده و از همکاری های همه جانبه سازمان ملل متحد به مردم افغانستان در آینده اطمینان داد.