نشست مشورتی هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با جمعی کثیری از تاجران ولایات شرقی کشور!

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول اتاق و خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق طی سفر کاری خویش به ولایت ننگرهار در حضورداشت اعضای هیات مدیره اتاق ننگرهار، اتاق های صنعت، زراعت، پیشه وران، اتحادیه ترانسپورت و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران ولایات شرقی، در نشستی مشورتی که به منظور ساخت شاهراه های کشور به ویژه ساخت شاهراه کابل- جلال آباد از سوی سکتور خصوصی کشور در تالار کنفرانس های اتاق ننگرهار برگزار شده بود، اشتراک ورزیدند.

آقای مهمند، در رابطه به هدایت اخیر دفتر مقام مشرتابه حکومت و درخواست مردم شمال شرق کشور، مبنی بر انکشاف و ساخت شاهراه ها، به ویژه ساخت شاهراه کابل - ننگرهار به گونه “ټول پلازا” از سوی سکتور ترانسپورت و دیگر سکتور های کشور، برای اشتراک کنندگان این نشست معلومات ارایه کرده و از مسوولان اتحادیه ها و تاجران ولایات مذکور خواست تا در این زمینه نظریات خویش را ابراز نمایند.

معاون اول اتاق، نقش همکاری مردم را در بازسازی کشور مهم تلقی کرده، شاهراه کابل – جلال آباد را یکی از شاهراه های بزرگ کشور خوانده و بازسازی این شاهراه را در رشد اقتصاد، انتقال مصئون اموال تجارتی، ترانزیتی، ایجاد تسهیلات برای رانندگان و جلوگیری از حوادث ترافیکی در مسیر این شاهراه، مهم دانست.

آقای مهمند، ترانسپورت را یکی از سکتورهای مهم و وصل کننده تمام نقاط کشور عنوان کرده و نقش تشریک مساعی مالکان وسایط نقلیه مسافر بری و باربری را از طریق سیستم “ټول پلازا” جهت اعمار و باز سازی شاهراه های کشور مهم خوانده و از تمامی اعضای سکتور ترانسپورت خواهان همکاری همه جانبه در این زمینه گردید.

محترم خانجان الکوزی، نقش تاجران ولایت شرقی را در ساخت شاهراه کابل – ننگرهار مهم خوانده و این شاهراه را از لحاظ اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی ضرورت اولیه ولایات شرقی دانسته و از همکاری همه جانبه اتاق در قسمت ساخت این شاهراه اطمینان داد.

نماینده گان سکتور های مختلف از ولایات شرقی، هدایت دفتر مقام مشرتابه حکومت، مقام محترم کمیسیون اقتصادی و والی محترم ولایت ننگرهار را بابت این اقدام نیک، قدردانی کرده و علاقمندی و همکاری خویش را در قسمت تطبیق پلان ټول پلازا، جهت ساخت سرک های معیاری و بهبود شاهراه های کشور ابراز داشتند.

 

چهارشنبه، ۱۵حمل ۱۴۰۳