ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان با رییس عمومی اداره خط آهن

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با محترم بخت الرحمان شرافت رییس عمومی اداره خط آهن دیدار و پیرامون اهمیت راه آهن برای صادرات و واردات، فرصت ها و چالش های موجود در این زمینه بحث نمودند.
 
محترم بخت الرحمان شرافت، در رابطه به پیشرفت های کاری این اداره در قسمت فعالیت خط آهن مناطق مختلف چون: تورغُندی-هرات، مزار– آقینه، اسلام قلعه- هرات، حیرتان- مزارشریف و برخی بنادر دیگر معلومات ارایه نمود.
 
اقای شرافت، انتقال محصولات صادراتی و وارداتی را از این طریق بسیار مهم دانسته و خواستار افزایش انتقال کالا ها و امتعه از این راه شد.
وی گفت: ما پلان وصل آسیای جنوبی را با آسیای مرکزی از طریق خط آهن اماده نموده ایم و تلاش داریم تا با کشور های منطقه روی این مسله به تفاهم برسیم.
 
محترم محمد یونس مهمند، بعد ازاستماع صحبت های رییس اداره خط آهن صحبت نموده گفت: سکتور خصوصی افغانستان مصمم میباشد تا در قسمت انتقال اموال صادراتی و وارداتی خویش ازخط آهن استفاده نمایند.
محترم مهمند، افرود: به منظور بررسی مشکلات انتقال محصولات صادرگنندگان و واردکنندگان باید کمیته مشترک هماهنگی میان اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و اداره خط آهن ایجاد شود و نمایندگان این ادارات حضور داشته باشند.
 
محترم مهمند گفت: ما به وسیله اتاق های ولایتی خویش میتوانیم مشکلات و پیشنهادات مسوولان ترانسپورتی را در این زمینه با اداره خط آهن شریک ساخته و راه های معقول را برای حل مشکلات پیدا نمایم.
اقای مهمند، در رابطه به سرمایه گذاری سکتور خصوصی در زمینه ساخت وساز خط آهن افزود: سکتور خصوصی افغانستان آماده سرمایه گذاری در تمام نقاط کشور برای احداث خط آهن میباشد.