نمایشگاه تولیدات داخلی در شهر هرات توسط وزیر صنعت و تجارت و رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان افتتاح شد

نمایشگاه تولیدات داخلی هرات، توسط محترم نثار احمد فیضی غوریانی وزیر صنعت و تجارت و محترم توکل ‏احمدیار ‏رئیس ‏عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان ، با حضور محترم سیدعبدالوحید قتالی والی هرات، هیات رهبری اتاق محترمان ‏خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی هیات مدیره، شرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره، انجنیر ‏سید ‏جاوید برهان رئیس روابط بین‌الملل هیات مدیره، آذرخش حافظی و خان جان الکوزی اعضای هیات مدیره و سید زمان ‏هاشمی رئیس هیات عامل اتاق، یونس قاضی‌زاده رئیس هیات مدیره و سایر اعضای رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت ‏هرات و شماری از اعضای سکتور خصوصی این ولایت افتتاح گردید.
 
محترم سید زمان ‏هاشمی، در مراسم افتتاح این نمایشگاه سخنرانی نموده و ضمن استقبال از برگزاری همچو نمایشگاه ها و نقش آن در معرفی تولیدات داخلی؛ از شهر هرات و اهمیت اقتصادی آن به عنوان یک قطب صنعتی و تجارتی کشور یادآور شد.
 
آقای هاشمی، از بیلانس نا متوازن تجارت به ویژه صادرات ناچیز افغانستان به چند کشور محدود همسایه و منطقه یاد کرده و از وزیر صنعت و تجارت کشور خواست تا برنامه هایی را روی دست گیرد که بتوان تولیدات افغانستان را به کشور های اروپایی و سایر کشور های جهان صادر نموده و جایگاه خوبی را از نگاه صادرات کسب کنیم.
 
محترم خانجان الکوزی، در سخنرانی خود از فساد موجود در گمرک های افغانستان و اخاذی های گوناگون در مسیر شاهرا ها یادآور شده و تاثرات آنرا بر تولیدات داخلی، تجارت قانونمند کشور و اقتصاد مردم و مستهلکین بسیار زیانبار توصیف کرد. او افزود تا زمانی که فساد از بین نرود تولیدات داخلی با کالا های وارداتی خارجی رقابت کرده نمی نواند.
 
محترم نثار احمد فیضی غوریانی، برگزاری این گونه نمایشگاه ها را در معرفی محصولات و تولیدات داخلی مهم خوانده و از برنامه های روی دست این وزارت در راستای رشد صنایع، تجارت و افزایش صادرات به خصوص در ولایت هرات سخن گفت.
 
این نمایشگاه دو روزه که در تالار آسمان شهر هرات برگزار شد، شامل 100 غرفه از تولیدات کشورئمی باشد که 75 غرفه به تولیدات و صنایع دستی زنان تجارت پیشه اختصاص یافته است.