کنفرانس تواصل تجارتی میان تاجران و سرمایه گذاران افغان و کشور های همسایه و منطقه در کابل برگزار شد

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در روز دوم نمایشگاه «نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابو حنیفه (رح)» کنفرانس تواصل تجارتی میان تاجران و سرمایه گذاران افغان و کشور های همسایه و منطقه را برگزارنمود.
این کنفرانس، با حضور هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره، خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی هیات مدیره، سلطان محمد صافی معاون سرمایه گذاری هیات مدیره، جان آقا صادقی عضو هیات مدیره اتاق، میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق، تاجران و سرمایه گذاران افغان و کشور های ترکیه و پاکستان برگزار گردید.
 
در آغاز، محترم محمد یونس مهمند، با اظهار خوش آمدید به مهمانان و اشتراک کنندگان این کنفرانس و همچنان ابراز سپاسگزاری از شرکت ها و نهاد های حمایت کننده مالی در برگزاری «نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابو حنیفه (رح)»، ابراز امید واری کرد که در آینده نزدیک شاهد برگزاری نمایشگاه های بزرگ و مشترک دیگری با کشور های همسایه ومنطقه باشیم.
 
آقای مهمند، وضعیت خوب امنیتی و فرصت های موجود را به سود تجارت و سرمایه گذاری دانسته و از تاجران و سرمایه گذاران افغان و خارجی خواست تا استفاده از فرصت های موجود در افغانستان سرمایه گذاری کنند.
بعداً، پریزنتیشن معلوماتی در رابطه به بهبود وضعیت تجارت، سرمایه گذاری و پیشرفت های اقتصادی، از سوی نماینده وزارت صنعت و تجارت به حاضرین ارائه گردید.
 
به همین ترتیب، محترم محمد ولی وزیری مشاور وزارت رزاعت و مالداری، در رابطه به فرصت های موجود سرمایه گذاری در عرصه های زراعت، مالداری، باغداری و ایجاد سردخانه ها معلومات ارائه کرده، تاجران و سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در این بخش ها نمود.
 
محترم خیرالدین مایل احمدی، از اشتراک کنندگان این کنفرانس تواصل تجارتی خواست تا در گفتگو های دوجانبه روی همکاری های مشترک و عقد تفاهمنامه های تجارتی تمرکز کنند و ابراز امیدواری که نشست تجارتی نتایج خوب و ملموسی را در قبال داشته باشد.
 
محترم سلطان محمد صافی، ضمن سپاسگزاری از تلاش های شباروزی کارمندان اتاق در قسمت برگزاری موفقانه این نمایشگاه بزرگ، از تاجران و سرمایه گذاران و افغان و خارجی، خواستار سرمایه گذاری های مشترک با اغتنام از فرصت های موحود در کشور گردید.
 
همچنان در این کنفرانس، نمایندگان تاجران ترکیه، پاکستان، صنعتکاران و اتاق زراعت افغانستان نیز پیرامون وضعیت موجود تجارتی و سرمایه گذاری صحبت نموده و از اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به خاطر برگزاری «نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابو حنیفه (رح)» و کنفرانس تواصل تجارتی قدردانی کردند.
 
در این کنفرانس تواصل تجارتی، تاجران افغان، ترکیه و پاکستان از سکتور های معادن، نفت و گاز، زراعت، صادرات و واردات، بانکداری، صحت و صنایع دستی در نشست B2B روی چالش ها و فرصت های تجارتی و سرمایه گذاری ها بحث و تبادل نموده و برای امضای تفاهمنامه های تجاری در سکتورهای مختلف ابراز آمادگی نمودند.