اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در کنفرانس اداره خدمات دوایی وزارت صحت عامه

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت محترم خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق، سرپرست تحصیلات عالی و معین گمرکات، در نشستی خدمات دوایی صحت عامه اشتراک کرده و پیرامون مشکلات سکتور صحت، حمایت از شرکت های تولید ادویه داخلی و استفاده از ادویه جات داخلی بحث و گفتگو کرد.

آقای مهمند، سکتور صحت را یکی از بزرگترین و مهم ترین سکتورها در کشور دانسته و از تلاش های شبانه روزی داکتران در قسمت عرضه خدمات صحی در زمان بحران کرونا  قدردانی کرده و روی تلاش های بیشتر در قسمت حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از ادویه جات شرکت های داخلی و صنعتی شدن  کشور تاکید کرد.

معاون اول هیات مدیره اتاق، خواهان روابط تجارتی و سرمایه گذاری با کشور های دنیا به اساس رعایت منافع داخلی و تعریف ارزشهای ملی گردیده و تامین امنیت داخلی، مسدود شدن کشت کوکنار و نبودن فساد اداری را از فرصت های اساسی جهت تسریع روند تجارت و سرمایه گذاری دانست.

وی، از رهبری اداره خدمات دوایی خواست تا در قسمت ایجاد تسهیلات لازم در طرزالعمل خدمات دوایی توجه لازم کرده و از مردم افغانستان نیز تقاضا بعمل آورد تا ادویه جات داخلی را استفاده کرده و از این طریق صنایع داخلی را حمایت نمایند.

چهار شنبه، 15 سنبله 1402