ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با رئیس و اعضای اتحادیه مواد غذایی ولایت هرات

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و محترم شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره با محترم نجیب الله خیر اندیش فوشنج رئیس اتحادیه مواد غذایی ولایت هرات و برخی از اعضای این اتحادیه در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون چالش های موجود تاجران و صنعت کاران این ولایت بحث و تبادل نظر نمودند.
 
آقای خیر اندیش فوشنج، در مورد مشکلات صنعت کاران و وارد کنندگان مواد غذایی در این ولایت یادآوری کرده، گفت: وارد کنندگان و صنعت کاران مواد غذایی با بلند بودن تعرفه های گمرکی، نداشتن زمین کافی برای اعمار کارخانه های مواد غذایی و برخی مسایل دیگر روبرو می باشند که باید به مشکلات شان از سوی حکومت رسیدگی صورت گیرد. وی از رهبری اتاق تقاضا به عمل آورد تا مشکلات آنان را با مقامات حکومتی در میان گذاشته و در زمینه حل آن همکاری نماید.
 
محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید و استماع مشکلات اعضای اتحادیه مواد غذایی، در مورد اهمیت صنعت و نقش آن در رشد اقتصادی کشور صحبت نموده، گفت: صنعت و سرمایه گذاری در سکتورهای مختلف نقش اساسی در رشد و انکشاف اقتصادی کشور داشته و از اهمیت بسزایی برخوردار است و اتاق همواره تلاش نموده تا در این زمینه از سوی حکومت توجه لازم صورت گیرد.
 
وی، روی همکاری های همه جانبه از سوی رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در این زمینه اطمینان داده، افزود: رهبری اتاق تلاش مینماید که این مشکلات صنعت کاران و واردکنندگان مواد غذایی هرات را با مسوولان حکومتی شریک ساخته و در زمینه حل مشکلات شان و همچنان ایجاد تسهیلات لازم از سوی حکومت در بخش زیربنا ها از جمله در اختیار قرار دادن زمین کافی برای اعمار کارخانه ها و کاهش نرخ تعرفه های گمرکی همکاری همه جانبه خواهند نمود.