ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با رئیس و اعضای اتحادیه خدمات دوایی و تجهیزات طبی افغانستان

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم خان جان الکوزی و محترم ضیاءالدین اچکزی اعضای هیات مدیره اتاق با محترم اسدالله کاکړ رئیس اتحادیه خدمات دوایی و تجهیزات طبی افغانستان و تعدادی از اعضای این اتحادیه در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون مشکلات شان بحث و گفتگو نمودند.
 
محترم اسدالله کاکړ و اعضای این اتحادیه در رابطه به مشکلات موجود شان به خصوص در زمینه انتقال پول به کشورهای مختلف جهت خرید ادویه و تجهیزات طبی، مشکل تصفیه بیلانس مالیاتی به شکل ربعوار و شش ماهه و مشکل ادویه وارداتی به گونه بلتی و همچنان توقف موتر های حامل ادویه که شامل لست مجاز نمی باشند صحبت نموده و خواهان همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در جهت حل مشکلات شان با ادارات ذیربط امارت اسلامی افغانستان گردیدند.
 
اعضای اتحادیه خدمات دوایی و تجهیزات طبی افغانستان یادآور شدند، در صورتی که مشکل انتقال پول به کشورهایی که ادویه از آن خریداری می گردد، حل نشود بازار به کمبود جدی ادویه مواجه خواهد گردید. علاوتاً به گفته آنان حدود 12000 قلم ادویه در کشور به مصرف می رسد، حال آنکه در لست مجاز ادویه وارداتی صرف 1600 قلم ذکر گردیده است و باید لست مجاز حذف و عمدتاً روی استندرد های دوایی تمرکز و تأکید صورت گیرد.
 
محترمان محمد یونس مهمند و خان جان الکوزی پس از شنیدن مشکلات آنان، یادآور شدند که قبلاً هم در قسمت کاهش ادویه در بازار نگرانی خود را با مقامات وزارت صحت عامه شریک ساخته اند و از اعضای این اتحادیه خواستند تا مشکلات و پیشنهادات مشخص خود را کتباً با اتاق شریک سازند، ایشان وعده نمودند که اتاق تلاش خواهد کرد تا مشکلات و پیشنهادات مشخص اتحادیه خدمات دوایی و تجهیزات طبی افغانستان را با ادارات ذیربط امارت اسلامی افغانستان در میان گذاشته و سعی می کنند تا به مشکلات آنان رسیدگی صورت گیرد.