اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت ارزگان افتتاح شد

هیات رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، در پی تلاش های شبانه روزی خویش و به منظور تسهیل خدمات ارزنده به تاجران و سرمایه‌گذاران کشور از جمله ولایت ارزگان، اینبار افتخار دارد که در هماهنگی با ادارات ذیربط حکومتی به خصوص مقام معاونیت ولایت ارزگان، اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت ارزگان را طی مراسم با شکوهی که در آن محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، مقام های حکومت محلی ولایت ارزگان، تاجران و سرمایه گذاران این ولایت، نمایندگان رسانه ها، متنفذین و بزرگان محلی نیز حضور داشتند، افتتاح نمود.

محترم محمد یونس مهمند، اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغاستان را خانه مشترک تمام تاجران و سرمایه گذاران کشور خوانده و از تلاش های هیات رهبری اتاق مبنی بر حمایت و تشویق تاجران کشور، معلومات مفصل ارائه نمود.

آقای مهمند، از پیداوار زراعتی ولایت ارزگان به ویژه: انجیر، زیره، شکرپاره و بادام  یادآوری کرده و از تمام تاجران و سرمایه گذاران این ولایت خواست تا تلاش بیشتر نموده و برای محصولات زراعتی این ولایت در بازارهای داخلی و منطقه تقاضا ایجاد نمایند.

معاون اول هیات مدیره اتاق، هدف عمده از ایجاد اتاق تجارت و سرمایه گذاری در ولایت ارزگان را تشریک مساعی تاجران، تسریع روند تجارت، اشتغال زایی، استفاده‌ از فرصت های موجود در سکتور های زراعتی، صنعتی و استخراج معادن این ولایت عنوان کرده و از ادارات ذیربط حکومتی ولایت ارزگان خواست تا در قسمت تهیه زمین جهت تأسیس اتاق و مسایل مرتبط اداری آن همکاری همه جانبه نمایند.

محترم محمد یونس مهمند، از تمام تاجران این ولایت خواست تا با اخذ عضویت و پشت کار شان از اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت ارزگان حمایت و پشتیبانی نمایند.

معاون والی ولایت ارزگان، از معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت افتتاح اتاق این ولایت، قدردانی نموده و در رابطه به وضعیت موجود ولایت ارزگان، تلاش های رهبری حکومت در زمینه راه های مواصلاتی و انتقال انرژی برق به ولایت مذکور معلومات ارائه نمود. وی از همکاری های حکومت در زمینه تسهیل خدمات برای تاجران ولایت ارزگان اطمینان نیز داد.

محترم حبیب الله عمر رئیس منتخب اتاق تجارت و سرمایه گذاری ارزگان، ضمن اظهار خوش آمدید به رهبری اتاق تجارت مرکز، از تلاش های محترم محمد یونس مهمند در زمینه برداشتن گام های عملی جهت ایجاد اتاق ولایت ارزگان قدردانی نموده و در رابطه به برنامه های آینده اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت ارزگان معلومات ارائه کرد.

در مراسم افتتاحیه اتاق، هیات مدیره آن که متشکل از ۷ نفر از تاجران ولایت ارزگان، و یک نفر به عنوان مدیر عامل اتاق نیز انتخاب و به کار های شان را رسما آغاز نمودند.