ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با مشاور اقتصادی و اتشه تجارتی سفارت ترکیه مقیم کابل و هیات تجارتی همراه شان

محترمان، انجنیر سید جاوید برهان رئیس روابط بین الملل و شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با حضور داشت میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق، مسوولان دیپارتمنت های روابط بین الملل و انکشاف صادرات و سرمایه گذاری و شماری از تاجران و سرمایه گذاران کشور، با محترم بوزات مشاور اقتصادی و اتشه تجارتی سفارت ترکیه مقیم کابل، فاتح چایاباتماس رئیس انجمن مستقل تاجران و صنعتکاران موسایاد و هیات تجاری - سرمایه گذاری ترکی در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون توسعه روابط تجارتی و سرمایه گذاری های مشترک بحث و تبادل نظر نمودند.
 
محترم بوزات مشاور اقتصادی و اتشه تجارتی سفارت ترکیه مقیم کابل، از رابطه نیک و همکاری خوب این سفارت با اتاق تجارت و سرمایه گذاری یادآورشده افزود: ما به خاطر توسعه روابط تجارتی و اقتصادی با انجمن مستقل تاجران و صنعتکاران و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران ترکی به اتاق آمده ایم تا ضمن دیدار با هیات رهبری اتاق و تاجران و سرمایه گذاران افغان روی سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک کار نمائیم.
سپس محترم فاتح چایاباتماس رئیس انجمن مستقل تاجران و صنعتکاران موسایاد، در مورد فعالیت ها تجارتی و سرمایه گذاری این انجمن در 17 سکتور در کشور های مختلف یادآور شده و علاقمندی خود را جهت سرمایه گذاری های مشترک در افغانستان ابراز داشت.
 
به همین ترتیب سایر سرمایه گذاران ترکی نیز در مورد فعالیت شرکت های شان خصوصاً در سکتورهای معادن و استخراج و همچنان سروی ذخایر طبیعی و زیر زمینی از راه هوا، تولید انرژی و سایر موارد معلومات ارائه کرده و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در کشور ما ابراز نمودند.
متعاقباً محترم انجنیر سید جاوید برهان، ضمن ابراز خوش آمدید به محترم جانل اوزات و هیات تجاری و سرمایه گذاری همراه شان، در مورد رابطه نیک دیرینه و تاریخی دو کشور و همچنان فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری اتاق طی 90 سال گذشته معلومات ارائه کرد. وی از همکاری خوب و همیشگی سفارت ترکیه با اتاق و سکتور خصوصی کشور ابراز خرسندی کرده و تشریف آوری تاجران و سرمایه گذاران ترکی را جهت گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری های مشترک یک اقدام نیک و مهم خواند.
 
محترم شیرین آغا سخی، در صبحت هایش افزود که اتاق تجارت و سرمایه گذاری طی دوره فعالیت خود با وجود شرایط جنگی در کشور دستاورد های خوب کاری در عرصه های تولید و تجارت داشته است. وی علاوه کرد که با آمدن امنیت در کشور بعد از استقرار امارت اسلامی افغانستان، اوضاع برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری بیشتر مساعد گشته است و اتاق تلاش می کند تا خوبترین تاجران و سرمایه گذاران به انجمن مستقل تاجران و صنعتکاران موسایاد و هیات تجاری - سرمایه گذاری همراه شان جهت سرمایه گذاری های مشترک معرفی نماید.
 
در اخیر بعد از ارائه جزئیات تخنیکی در بخش های روابط بین الملل، صادرات و سرمایه گذاری از سوی مسوولان دیپارتمنت های اتاق و ارائه معلومات از سوی شرکت های سرمایه گذار افغان در مورد فعالیت های تولیدی و تجارتی شان، موافقت شد تا در حضور نماینده اتاق نشست های اختصاصی مشترک را جهت همکاری های بعدی و سرمایه گذاری های مشترک برگزار نمایند.