مشکلات تاجران سیب و اتحادیه باغداران میدان وردک با هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری مورد بحث قرار گرفت

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت محترمان عبدالمتین قلندری منشی هیات نظار اتاق و رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری غزنی، میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق، با رؤسای اتحادیه میوه جات تازه، اتحادیه باغداران میدان وردک و شماری از تاجران سیب در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون مشکلات شان بحث و گفتگو نمود.
 
اتحادیه باغداران میدان وردک و شماری از تاجران سیب ادعا داشتند که سیب تولیدی کشور به حد کافی جهت رفع نیازمندی مردم و صادرات وجود داشته و واردات سیب خارجی در وضعیت فعلی می تواند سیب تولیدی در کشور را آسیب رساند. آنان تقاضا کردند که با افزایش تعرفه گمرکی بالای واردات سیب خارجی تا آخر سال روان خورشیدی بر واردات سیب محدودیت وضع گردد.
 
تاجران واردکننده حوزه غرب ضمن حمایت از باغداران کشور، افزودند که آنان بنا بر مشکلات امنیتی در حکومت قبلی و نیاز مندی وقت، قرارداد واردات سیب از ایران را نموده بودند که باید آنرا داخل کشور انتقال دهند تا نیاز مندی مردم را رفع و آنان متضرر نگردند.
 
محترم محمد یونس مهمند، پس از استماع مشکلات اتحادیه باغداران میدان وردک و تاجران سیب، افزود: ما ضمن اینکه طرفدار رشد تولیدات داخلی و حمایت از منافع ملی کشور می باشیم خواهان رشد تجارت و صادرات سیب داخل کشور نیز می باشیم. وی از تاجران وارد کننده سیب خارجی نیز خواست تا تجارت خود را عمدتاً با نظر داشت منافع ملی و رشد تولیدات داخلی ادامه دهند.
در اخیر هر دو جانب توافق کردند که الی اخیر ماه جدی سال روان به باغداران و صادرکنندگان سیب فرصت داده شود تا سیب تولیدی کشور را به مصرف رسانیده و بعد از آن به تاجران اجازه داده شود تا سیب خارجی را وارد کشور نمایند.