نشست تواصل تجارتی افغانستان – قرغیزستان در اتاق تجارت و سرمایه گذاری برگزار شد

اتاق تجارت و سرمایه گذاری کشور به منظور رشد و توسعه تجارت میان افغانستان و کشور های منطقه، از جمله قرغیزستان، «نشست تواصل تجارتی افغانستان- قرغیزستان» را در حضور داشت محترمان: خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق، دانیارژولچیف سفیر قرغیزستان در افغانستان، میرویس هوتک سرپرست هیات عامل اتاق، محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل اتاق، عظمت مامبکوف مشاور وزیر اقتصاد و ارسلان بیک بازیف رئیس اداره صنعت وزارت اقتصاد قرغیزستان، با اشتراک جمعی از تاجران و سرمایه گذاران دو کشور، در تالار کنفرانس های اتاق برگزار نمود.

محترم میرویس هوتک، ضمن اظهار خوش آمدید به سفیر قرغیزستان، هیاه همراه و اشتراک کنندگان این نشست،‌ تدویر همچو نشست را زمینه خوبی در جهت توسعه روابط تجارتی، سرمایه گذاری های مشترک و رشد اقتصادی میان افغانستان و قرغیزستان خوانده و خواهان تداوم همچو نشست ها در آینده نیز گردید.

محترم خیرالدین مایل احمدی، در رابطه به اهمیت روابط تجارتی و اقتصادی میان دو کشور صحبت نموده و به ایجاد تسهیلات بیشتر در زمینه روابط تجاری - اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

معاون تجارتی اتاق، روی امضای تفاهمنامه های مشترک سه جانبه میان کشور های افغانستان، قرغیزستان و ازبکستان، فراهم سازی زمینه سفر به واردکنندگان موتر از سوی قرغیزستان، ایجاد خانه تجارتی مشترک افغان - قرغیز و برگزاری نمایشگاه مشترک که در آن تمام تولیدات و محصولات داخلی دو کشور به نمایش گذاشته شود، تاکید نمود.

 محترم دانیارژولچیف، ضمن قدردانی از هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت تدویر این نشست، از علاقمندی و آمادگی تاجران و سرمایه گذاران قرغیزی درسکتور های مختلف، از جمله در بخش صادرات موترهای مختلف النوع و پرزه جات آن به افغانستان یادآور شده و از همکاری خویش در قسمت ایجاد تسهیلات تاجران افغان، اطمینان داد.

واردکنندگان موتر، نظریات خویش را در قسمت چگونگی واردات موترهای بابری و تیز رفتار کشور قرغیزستان به افغانستان ارایه کرده و خواهان سفر تجارتی واردکنندگان موتر به قرغیزستان، دیدار از کارخانه های تولید موتر و همچنان امضای تفاهمنامه های تجارتی گردیدند.

دراخیر این نشست، از سوی مسوولان تخنیکی فابریکات تولیدی موتر قرغیزستان، طی پرزنتیشن معلوماتی، در رابطه به تولید موترهای مختلف النوع و تولید پرزه جات آن به اشتراک کنندگان این نشست، توضیحات مفصل ارایه گردید.

پنجشنبه، ۱۷ حوت ۱۴۰۲