رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری جلسه مشورتی را با مسوولان بعضی از اتاق ها و تاجران وسایل الکترونیکی در رابطه به ایجاد صندوق حمایت از سکتور خصوصی برگزار کرد

محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضورداشت محترم شیرین آغا سخی رئیس مالی هیات مدیره و میرویس حاجی زاده معاون اتاق زراعت، با تعدادی از تاجران و واردکنندگان وسایل الکترونیکی در تالار کنفرانس های اتاق ملاقات کرده و پیرامون چگونگی ایجاد صندوق اعانه جهت حمایت از سکتور خصوصی کشور و نحوه مدیریت و استفاده از این صندوق بحث و مشورت نمود.

در آغاز، محترم خیرالدین مایل احمدی، ضمن اظهار خوش آمدید به اشتراک کنندگان این نشست و هدف از ایجاد صندوق حمایت از سکتور خصوصی صحبت نموده، از تاجران و اشتراک کنندگان خواست تا طرح ها و نظریات خویش را با اتاق شریک سازند و اتاق بتواند روی نحوه مدیریت بهتر از این صندوق با ارگان های ذیربط هماهنگی های لازم را انجام دهد.

سپس، محترم شیرین آغا سخی، در رابطه به صندوق حمایت از سکتور خصوصی کشور مبنی بر نحوه مدیریت مشترک دولت و سکتور خصوصی، مقدار پرداخت پول واردکنندگان از فی تن کالاهای وارداتی شان و همچنان رویکرد مصارف این پول معلومات مفصل ارائه کرده و خواستار نظریات و پیشنهادات معقول اشتراک کنندگان در این زمینه گردید.

آقای سخی، اطمینان داد که تمامی مسایل مرتبط به مصرف از صندوق حمایت از سکتور خصوصی کشور، تحت نظارت کمیته مشترک (دولت و سکتور خصوصی) در جهت حل مشکلات و ایجاد تسهیلات لازم برای سکتور خصوصی کشور صورت خواهد گرفت.

همچنان در این نشست، تاجران و واردکنندگان وسایل الکترونیکی، ضمن پشتیبانی از ایجاد صندوق حمایت از سکتور خصوصی کشور، از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری خواستند تا در هماهنگی با ادارات ذیربط حکومتی در زمینه حل بعضی از مشکلات شان، از جمله: ایجاد تسهیلات لازم در راستای پرداخت های مالیاتی، انتقالات پولی به خارج از کشور، کاهش کرایه انتقال محموله های تجاری و برخی مسایل دیگر سهولت های را ایجاد کنند.


در اخیر، محترم خیرالدین مایل احمدی، مشکلات و پیشنهادات تاجران و واردکنندگان وسایل الکترونیکی را استماع کرده، وعده سپرد تا در راستای حل مشکلات شان تلاش نماید. وی، ایجاد صندوق حمایت از سکتور خصوصی کشور را گامی مثبت در جهت ایجاد تسهیلات و امکانات لازم برای تاجران و سرمایه گذاران کشور دانسته و از تاجران خواست تا با این صندوق مطابق به طرزالعمل موجود همکاری نمایند.

شنبه، 11 حوت 1402