نشست مشترک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری، والی ولایت بغلان و تاجران زون های شمال و شمال شرق در شهر پلخمری برگزار شد

نشست مشترک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، رهبری ولایت بغلان و تاجران زون های شمال و شمال شرق کشور در شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان برگزار شد که در آن محترم محمدیونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، مقام ولایت بغلان، شاروال بغلان، محترم سیدپرویز سادات هوفیانی عضو هیات مدیره اتاق، محترم گل محمد رجب زاده رئیس اتاق کندز، تاجران و سرمایه‌ گذاران ولایات شمال و شمال شرق کشور اشتراک داشتند.

محترم محمدیونس مهمند، فرصت های سرمایه گذاری در زون های شمال و شمال شرق کشور را بیشمار خوانده و از تاجران این ولایات خواست تا با در نظرداشت این فرصت ها در قسمت تطبیق پروژه های زیربنایی، استخراج معادن و توسعه تجارت با کشور های خارجی، نقش شان را ایفا کنند.

آقای مهمند، تامین امنیت سرتاسری، منع کشت کوکنار و کاهش چشم گیری فساد اداری را از دستاورد های عمده حکومت دانسته و روی جستجوی بدیل مناسب کوکنار و میکانیزه شدن زراعت کشور تاکید کرد.

معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری، از تاجران کشور خواست تا در قسمت تطبیق پروژه های زیربنایی و عام المنعه با حکومت همکار باشند.

مقام ولایت بغلان، از اقتصاد به عنوان ستون فقرات کشور یادآوری کرده و برنامه های حکومت را در زون های شمال و شمال شرق به ویژه ولایت بغلان تشریح کرد.

وی، نقش تاجران را در رشد و توسعه اقتصادی کشور مهم و ارزنده تلقی کرده و از آنها خواست تا در آبادی کشور شان سهم فعال گیرند.

تاجران ولایات شمال و شمال شرق کشور، از تلاش های رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و ادارات محلی ولایات متذکره قدردانی کرده و از تعهد خویش مبنی بر همکاری‌های همه‌جانبه با حکومت، اطمینان‌ دادند.

سه شنبه، 24 دلو 1402