دومین جلسه کمیته مشترک حل مشکلات سکتور خصوصی از سوی معینیت گمرکات برگزار شد

محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترم شیرین آغا سخی رئیس مالی اتاق و محترم خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق، در حالیکه رؤسای اتاق های صنایع و معادن و پیشه وران نیز حضور داشتند، در دومین جلسه کمیته مشترک حل مشکلات سکتور خصوصی کشور اشتراک ورزیده و دیدگاه شان را پیرامون حل مشکلات موجود در زمینه بررسی اسناد مالیاتی شرکت های تجارتی، نحوه بررسی اسناد مالیاتی و ایجاد اصلاحات در سیستم سنجش مالیات (اسیکودا) با رهبری معینیت گمرکات وزارت مالیه شریک ساختند.

رئیس بررسی ریاست عمومی عواید، در رابطه به چالش های موجود در راستای پرداخت های مالیاتی شرکت های تجارتی، نحوه ارائه اظهار نامه ها از سوی شرکت های تجارتی و ایجاد تعدیلات لازم در زمینه مالیه بر مواد اولیه معلومات مفصل ارائه کرده و از اعضای کمیته مشترک حل مشکلات سکتور خصوصی خواست تا در از بین بردن مشکلات فوق با ریاست عمومی عواید همکاری نمایند.

محترم خیرالدین مایل، روی تجدید نظر قانون مالیات بر عایدات از سوی ریاست عمومی عواید در قسمت مالیه 0،5 فیصد بالای مواد خوراکی و کاهش آن تاکید کرد. وی، از همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در قسمت تشویق و ترغیب شرکت های تجارتی جهت پرداخت مکلفیت های مالیاتی شان اطمینان داد.

محترم شیرین آغا سخی، ضمن استقبال از تلاش های حکومت در راستای حل مشکلات تاجران و صنعت کاران کشور، مشکلات موجود در قسمت بررسی اسناد مالیاتی را تشریح کرده و راه حل های مناسبی را جهت رفع آن بیان داشت.

محترم خانجان الکوزی، ضمن یادآوری از آغاز مجدد فعالیت دهلیز هوایی کابل- شانگهای و نقش آن در ثبات ارزش پول افغانی، مشکلات موجود در زمینه انتقالات ترانزیتی کشور، از راه بندر کراچی را تشریح کرده و در رابطه به بررسی اسناد مالیاتی شرکت های تجارتی صحبت نمود.

دوشنبه، 16 میزان 1402