اولین نشست انجمن های ملی ECO-TiR به گونه آنلاین برگزار شد

محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه محترمان: خسرو نوزیری دبیر کلECO ، اومبرتودوپرتو دبیرکلIRU ، خانم تاتیانا ری بلت مدیر TIR  و ترانزیت IRU و جمعی از مسولان ترانزیت کشورهای پاکستان، قزاقستان، روسیه، ازبکستان، تاجکستان و ایران نیز حضور داشتند، درنشستی آنلاین که به منظور فعالیت های ایکو در حمل و نقل محصولات ترانزیتی بین المللی، بهینه سازی گذرگاه های مرزی در منطقه ایکو، عبور و مرور در خطوط سبز، صف های الکترونیکی و دیجیتالی شدن ترانزیت برگزار گریده بود، اشتراک ورزید.

آقای خسرو، در رابطه به فعالیت ها و دستاوردهای سیستم ECO-TiR  معلومات مفصل ارائه کرده و نقش کشورهای منطقه را در رشد و انکشاف این سیستم  ارزنده خواند. وی، روی همکاری کشورهای منطقه در تطبیق این سیستم تاکید کرد.

محترم میرویس هوتک، عدم همکاری کشورهای منطقه، عدم صدور ویزه برای رانندگان و نبود موافقت نامه های دوجانبه و چند جانبه ترانزیت با کشور های منطقه را از مشکلات عمده ترانزیت افغانستان عنوان کرده  و خواهان همکاری انجمن های ملی در قسمت ایجاد سهولت های لازم و بلند بردن ظرفیت این سیستم در کشورگردید.

دوشنبه، ۱۰ میزان ۱۴۰۲