ملاقات معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری با اعضای رهبری اتحادیه نفت و گاز کابل

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با محترم نجیب الله جلالزی، رئیس اتحادیه نفت و گاز کابل و اعضای رهبری این اتحادیه ملاقات کرده و پیرامون مشکلات و چالش های واردکنندگان نفت و گاز در بخش نورم و استندرد، مالیات و شاهراه های کشور بحث و تبادل نظر نمود.
 
 محترم نجیب الله جلالزی، کثرت ترازو های تناژ بلند در شاهراه های کشور، بلند بودن مالیه روی واردات مواد نفتی، جستجوی بدیل مناسب شاهراه سالنگ، کنترول چند دفعه یی مواد نفتی ( کابل و نیمروز) از سوی اداره نورم و استندرد و برخی مسایل دیگر را از مشکلات اساسی این اتحادیه دانسته و از معاون اول هیات مدیره اتاق، خواستار همکاری در زمینه حل مشکلات نامبرده گردید.

آقای جلالزی، خواستار حذف ترازو های اضافی در نقاط متعدد گردیده و پیشنهاد کرد تا در هر ولایت صرف یک پایه ترازوی تناژ بلند اجازه فعالیت داشته باشد.

محترم محمدیونس مهمند، ضمن استماع صحبت های واردکنندگان مواد نفتی، از تلاش ها و خدمات تاجران نفت و گاز کشور طی دو سال گذشته استقبال نموده و روی ایجاد تسهیلات لازم در بنادر کشور، کاهش مالیات از سوی وزارت مالیه و پرداخت مالیات به شکل واحد حین واردات مواد نفتی تاکید کرد.

آقای مهمند، از تاجران مواد نفتی خواست تا مشکلات شان را به شکل کتبی به دفتر مرکزی اتاق بسپارند تا با ادارات ذیربط حکومتی شریک و در حل آن تلاش صورت گیرد.

محترم مهمند، طی تماس تیلیفونی به معین گمرکات وزارت مالیه مشکلات واردکنندگان مواد نفتی را در بخش مالیات و گمرکات شریک ساخته و خواستار حل آن گردید.

معین محترم گمرکات نیز، متقابلاً از همکاری خود در جهت حل مشکلات واردکنندگان مواد نفتی در قسمت مالیات و گمرکات کشور اطمینان داد.

سه شنبه، ۷ سنبله ۱۴۰۲