دیدار هیات رهبری اتاق تجارت سرمایه گذاری از نمایشگاه سالانه کنمینگ

محترم توکل احمد یار رئیس عمومی اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، در حضور داشت محترمان: میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان و امیدغفورزی مسوول روابط بین الملل اتاق، از نمایشگاه سالانه کنمینگ کشور های سارک که با اشتراک وسیع تاجران و سرمایه گذاران کشور های مختلف به ویژه افغانستان، تدویر یافته بود، دیدن کرده و با برخی از اشتراک کنندگان نمایشگاه متذکره صحبت نمود.

رئيس عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، ضمن استقبال و خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ در کشور چین، نقش نمایشگاه ها را در معرفی محصولات و تولیدات کشور های عضو سارک و تحکیم روابط تجارتی میان کشور های منطقه و جهان مهم خوانده و روی برگزاری چنین نمایشگاه ها در سایر کشورهای عضو این سازمان تأکید ورزید.

آقای احمدیار، با برخی از تاجران و سرمایه گذاران افغان که در این نمایشگاه محصولات شان را به نمایش گذاشته بودند، صحبت کرده و مشکلات ایشان را استماع نمود. تاجران افغان، عدم صدور ویزه به تاجران افغان، عدم تسهیلات درقسمت انتقالات پولی به کشور چین و نبود امکانات لازم در بنادر کشور را از چالش های عمده خویش عنوان کرده و از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خواستار توجه لازم در این زمینه گردیدند.

یکشنبه، ۲۹ اسد ۱۴۰۲