اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در شانزدهمین اجلاس تاجران جنوب آسیا در شهر کونمینگ چین

محترم توکل احمدیار رئیس عمومی اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، طی سفر رسمی شان به کشور چین که در آن محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل و محترم امید غفورزی مسوول دیپارتمنت روابط بین الملل اتاق ایشان را همراهی می‌کردند، در کنفرانس تجاری جنوب آسیا، که از سوی کشور چین راه اندازی شده بود، اشتراک کرده و پیرامون وضعیت اقتصادی افغانستان از جمله: مدیریت آب های کشور، تولید انرژی برق، میکانیزه شدن زراعت، استخراج معادن و معیاری سازی خدمات صحی معلومات ارائه نمود.

آقای احمدیار، از برگزاری چنین کنفرانس بزرگ استقبال کرده و نقش همچو کنفرانس را در بهبود روابط تجاری میان کشور های منطقه مهم خواند. وی، در رابطه به فرصت های سرمایه گذاری در داخل کشور معلومات ارائه کرده و از تاجران و سرمایه گذاران کشورهای اشتراک کننده خواست تا با استفاده از فرصت های موجود، در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

رئيس عمومی اتاق، ضمن قدردانی از کمک های بشردوستانه کشور چین به مردم افغانستان، از اقتصاد چین به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا یادآوری کرده و روی همکاری این کشور با اعضای سکتور خصوصی افغانستان تأکید ورزید.
 
محترم احمدیار، از تلاش های همه جانبه اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در همکاری با ادارات ذیربط حکومتی در جهت فراهم آوری تسهیلات و شرایط مناسب به تاجران و سرمایه گذاران خارجی وعده سپرد.

پنجشنبه ۲۶ اسد ۱۴۰۲