ملاقات سرپرست ریاست هیات عامل اتاق با مسوولان برنامه های اقتصادی زنان ملل متحد برای افغانستان

محترم میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری، در حضور داشت مسوولان دیپارتمنت های انکشاف صادرات و سرمایه گذاری و روابط عامه اتاق، با خانم لورا مسینا مدیر برنامه های اقتصادی زنان ملل متحد برای افغانستان، خانم اسپری نانس ویمانا و خانم مهری میرزاد از متخصصان برنامه های اقتصادی و توانمند سازی زنان ملل متحد، در دفتر کاری خویش ملاقات کرده و پیرامون برنامه های کاری ملل متحد برای زنان در افغانستان و همکاری اتاق در تطبیق این برنامه های توانمند سازی زنان، بحث و تبادل نظر نمود.

آقای هوتک، در رابطه به فعالیت های اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، به ویژه حمایت و پشتیبانی از فعالیت تشبثاتی زنان طی سالیان متمادی معلومات ارائه کرده و در این زمینه از سهیم ساختن زنان متشبث در نمایشگاه های ملی و بین المللی با درنظر داشت تخفیف ویژه، دادن امتیاز خاص در اخذ عضویت ها و یکسلسله خدمات دیگر نام برد. وی از تدویر یک نمایشگاه از تولیدات زنان ولایت بامیان در آینده نزدیک خبر داده و از مسوولان برنامه های اقتصادی زنان ملل متحد برای افغانستان خواست تا از فعالیت تشبثات زنان حمایت خاص نموده و در صادرات محصولات تولیدی شان با درنظرداشت سبسایدی در انتقال اموال از طریق هوا همکاری نمایند.

سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، به منظور همکاری و هماهنگی های بیشتر در جهت حمایت از فعالیت های تشبثاتی زنان، خواهان امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و بخش برنامه های اقتصادی زنان ملل متحد برای افغانستان، گردید.

مسوولان برنامه های اقتصادی زنان ملل متحد برای افغانستان، هر کدام به نوبه خود صحبت نموده، ضمن قدردانی از حمایت اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در قسمت فعالیت های تشبثاتی زنان به ویژه در زمینه اشتراک وسیع زنان در نمایشگاه امام ابو حنیفه (رح) با درنظرداشت تخفیف زیاد برای اشتراک زنان تجارت پیشه، حمایت همه جانبه دفتر ملل متحد را در قسمت برنامه های تشبثاتی اتاق در بخش زنان ابراز داشتند. آنان از سرپرست ریاست هیات عامل اتاق خواستند تا مسوده متن تفاهمنامه همکاری میان دو اداره را ترتیب و جهت نهایی سازی به آنان بفرستد.

دو شنبه،‌ 16 اسد 1402