کنفرانس تواصل تجارتی با اشتراک وسیع تاجران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار شد

اتاق تجارت و سرمایه گزاری افغانستان، در پهلوی راه اندازی نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح)، کنفرانس تواصل تجارتی را نیز به هدف وصل تاجران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بهبود روابط تجارتی میان کشور های منطقه با افغانستان، با اشتراک جمع وسیعی از تاجران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در هوتل کابل سرینا برگزار کرد.
 
در این کنفرانس، هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاریافغانستان هر يك محترمان: توکل احمدیار رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه گزاری افغانستان، محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره، خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی، نصیر احمد عرب معاون خدماتی، خان محمد سرفراز باز رئیس دارالانشاء هیات مدیره، شیرین آغا ‏سخی رئیس مالی هیات مدیره، انجنیر سید ‏جاوید برهان رئیس روابط بین‌الملل هیات مدیره، خانجان الکوزی، سید پرویز سادات هوفیانی، جان آقا صادقی، احمدضیاء عظیمی شینوزاده و احمد شکیب احمدیار اعضای هیات مدیره اتاق، میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل، احمد شاه حکیمی معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری کابل، تاجران و‌‌ سرمایه گذاران کشور های منطقه به ویژه: هیات تجاری کشور های پاکستان، ترکیه، ایران، ترکمنستان و سایر تاجران مطرح کشور نیز اشتراک داشتند.
 
محترم توکل احمدیار، تشریف آوری مهمانان داخلی و خارجی به ویژه هیات های تجاری پاکستان، ترکیه و ترکمنستان را در این کنفرانس خیرمقدم گفته، اشتراک آنان را نشان دهنده عمق محبت و تعهد در زمینه تحکیم روابط تجارتی و اقتصادی خواند. وی از افغانستان به عنوان کشوری با منابع طبیعی بی‌نظیر و امکانات فراوان، پتانسیل بالایی در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری نام برد که اقداماتی در راستای بهبود محیط کسب و کار و جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.
 
آقای احمدیار افزود: این کنفرانس تواصل تجاری فرصتی مناسب است برای تبادل اطلاعات، ایجاد روابط تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک. الحمد الله افغانستان اکنون از جمله کشورهای با ثبات منطقه محسوب میگردد و از حکومت نیز تشکر کرد که در محو فساد، ایجاد تسهیلات در قوانین تجارتی و سرمایه گذاری و تامین امنیت اقدامات جدی نموده است.
رئیس عمومی اتاق، از تمامی شرکت کنندگان این کنفرانس تواصل تجارتی سپاسگزاری نموده و ابراز امیدواری کرد که در جریان این برنامه، فرصتی برای ایجاد روابط تجاری جدید، انتقال تجربیات، و افزایش همکاری‌های مشترک فراهم گردد.
 
محترم محمدیونس مهمند، از تمامی اشتراک کننده گان این کنفرانس بابت اشتراک شان اظهار سپاس کرده و از تاجران خارجی خواست تا در سکتور های مختلف به ویژه سکتور ترانسپورت، تولید انرژی، تقویت ترانزیت میان کشور های منطقه سرمایه گذاری نمایند.
 
معاون اول هیات مدیره اتاق، از سرپرست هیات عامل اتاق و کارمندان این اتاق بابت تلاش های شان در قسمت برگزاری نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) و کنفرانس تواصل تجارتی قدردانی کرد.
آقای مهمند، از کشور های همسایه به ویژه پاکستان، ایران، ترکیه و ترکمنستان بابت همکاری های همه جانبه شان با تاجران افغان قدر دانی نمود.
 
محترم خیرالدین مایل احمدی، ضمن ابراز سپاس از هیات تجاری کشور های منطقه بابت اشتراک شان در نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح)، تدویر کنفرانس تواصل تجارتی را جهت وصل تاجران با یکدیگر مفید توصیف کرده و از تاجران خارجی خواست تا با تاجران افغان بصورت مشترک در سکتور های مختلف سرمایه گذاری نمایند.
 
محترم خان جان الکوزی، ضمن اظهار خوش آمدید به تمام اشتراک کنندگان این کنفرانس، از همکاری ها و دستاورد های اتاق مشترک افغان - پاک یادآوری کرده و روی استفاده فرصت های موجود در سکتور های مختلف تأکید ورزید.
 
همچنان در این کنفرانس تواصل تجارتی، نمایندگان وزارت های صنعت و‌ تجارت، معادن و پترولیم، شهرسازی و مسکن، صحت عامه و اداره تدارکات ملی پریزنتیشن های معلوماتی و ترتیب شده خویش را در رابطه به فرصت های موجود سرمایه گذاری و تسهیلات ممکنه، در بخش استخراج معادن، مشارکت عامه و‌ خصوصی و همچنان پروژه های در حال تطبیق این وزارت خانه ها به اشترک کنندگان، ارائه کردند.
 
یکشنبه 25 سرطان 1402