معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری با تاجران افغان مقیم شهر یوو کشور چین دیدار کرد

محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حاشیه سفر خویش به کشور چین، در حضور داشت محترمان: فبض محمد خافی، حاجی نظام، حاجی ندیم و حاجی شیرآغا از تاجران مطرح کشور با برخی از تاجران و سرمایه گذاران افغان مقیم شهر یوو این کشور ملاقات کرده و پیرامون مشکلات و چالش های موجود تاجران افغان و  فرصت های تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمود.

تاجران افغان مقیم کشور چین، هر کدام به نوبه خود، تشریف آوری معاون اول هیات مدیره را به این کشور خیر مقدم گفته و مشکلات تجارتی و سرمایه گذاری شان را با وی  شریک ساخته و  خواستار حل آن از طریق ایجاد هماهنگی با مسوولان کشور چین گردیدند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن استماع مشکلات و پیشنهادات تاجران افغان مقیم کشور چین، از همکاری های همه جانبه  کشور چین و روابط حسنه آن در قسمت تجارت و سرمایه گذاری با تاجران افغان ابراز قدردانی کرده، در  رابطه به فرصت های موجود تجارت و  سرمایه گذاری در داخل کشور، تأمین امنیت سرتاسری در کشور، تسهیلات بوجود آمده در قسمت گمرکات کشور، معلومات مفصل ارائه نموده و از آنها خواست تا با در نظرداشت شرایط بوجود آمده، در قسمت بهبود وضعیت تجارت و سرمایه گذاری در داخل کشور همکاری همه جانبه نمایند.

آقای مهمند، نقش تاجران افغان مقیم کشور چین را در رشد و توسعه اقتصادی افغانستان مهم تلقی کرده و  مشکلات این تاجران را با مسوولان کشور چین مطرح نموده و خواهان حل مشکلات مذکور و ایجاد هماهنگی های بیشتر در این زمینه گردید. وی، همچنان از شریک ساختن مشکلات تاجران با مسوولان حکومتی کشور و از تلاش های همه جانبه رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در قسمت عرضه خدمات به تاجران کشور نیز اطمینان داد.

پنجشنبه، ۱۵ سرطان ۱۴۰۲