هیات بلند پایه حکومت و رهبری سکتور خصوصی کشور از ولایت هلمند دیدار نمودند

محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت و محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حالیکه محترمان: محمد صدیق مهمند رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری قندهار، اعضای هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت هلمند، تاجران و سرمایه گذاران این ولایت نیز حضور داشتند، از تآسیسات و فابریکات صنعتی ولایت هلمند دیدار کرده و مشکلات سکتور خصوصی این ولایت را استماع نمودند.

محترم محمد یونس مهمند، ولایت هلمند را یکی از ولایات اقتصادی کشور عنوان کرده و ازتاجران این ولایت تقاضا بعمل آورد تا به تولید اجناس با کیفیت توجه جدی نمایند. وی، از رهبری وزارت صنعت و تجارت خواست تا در ایجاد تسهیلات برای تاجران و سرمایه گذاران، به ویژه در ولایت هلمند همکاری همه جانبه نماید.

تاجران ولایت هلمند،‌ عدم معیاری بودن پارک صنعتی، نبود برق دوامدار، عدم توزیع زمین برای فابریکات، معیاری نبودن سیستم مالیات و دیگر مسایل مرتبط به آن را از مشکلات عمده خود بیان کرده و خواهان حل مشکلات شان در این زمینه گردیدند.

محترم نورالدین عزیزی، پس از استماع مشکلات تاجران و سرمایه گذاران این ولایت روی همکاری های مشترک میان دولت و سکتور خصوصی تآکید ورزیده و وعده همکاری همه جانبه خود را در زمینه حل مشکلات سکتور خصوصی این ولایت نمود.

یکشنبه، ۲۱ جوزا ۱۴۰۲