دیدار اراکین بلند پایه حکومتی با تاجران و سرمایه گذاران ولایت کندهار

محترم نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و محترم محمد یونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، طی سفر رسمی شان به ولایت کندهار، در حالیکه ایشان را محترمان: معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی، رئيس گمرکات وزارت مالیه، عبدالباری عمر رئیس اداره خدمات دوایی، تاجران وسرمایه گذاران ولایت کندهار همراهی میکردند، با محترم محمد صدیق مهمند، رئيس اتاق تجارت وسرمایه گذاری کندهار و برخی از تاجران مطرح این ولایت ملاقات نمودند.

محترم محمد صدیق مهمند، به وزیر صنعت و تجارت حکومت و هیات همراه شان خوش آمدید گفته و در رابطه به مشکلات موجود تاجران و سرمایه گذاران ولایت کندهار معلومات مفصل ارائه نموده خواهان توجه جدی ادارات ذیربط حکومتی در این راستا گردید.

محترم محمد یونس مهمند، تشریف آوری وزیر صنعت و تجارت و هیات همراه شان را به ولایت کندهار خوش آمدید گفته، در رابطه به اهداف رهبری اتاق صحبت نموده گفت: گسترش تجارت وسرمایه گذاری کشور به سطح منطقه و جهان، داشتن صنعت حمایوی، میکانیزه شدن زراعت و داشتن سیستم منظم ترانزیتی که وصل کننده آسیای جنوبی با آسیای میانه باشد، از اهداف بزرگ و عمده تاجران وسرمایه گذاران کشور شمرده می شود. وی، روی ایجاد کمیته مشترک میان سکتور خصوصی با وزارت های صنعت و تجارت، زراعت و مالیه به منظور میکانیزه شدن زراعت کشور تاکید ورزید.

آقای مهمند، از رهبری وزارت صنعت و تجارت خواست تا در بخش واردات مواد نفتی، ایستگاه های معیاری و دایمی در سپین بولدک کندهار ساخته شود. وی، نبود برق را یگانه مانع سد راه رشد صنعت در این ولایت عنوان کرده و از مسوولان ذیربط  خواستار توجه جدی در راستای فراهم آوری برق به این ولایت شد.

معاون اول هیات مدیره اتاق، از مشکلات موجود در زمینه بررسی اسناد مالیاتی یادآوری کرده و از مسوولان گمرکات خواست تا مالیات شرکت ها را به شکل واحد و یکبار اخذ نماید، تا از ضیاع وقت و طی مراحل اسناد جلوگیری صورت گیرد.

دوشنبه، ۱۵ جوزا ۱۴۰۲