نشست هیات رهبری اتاق با رئیس اتحادیه وارد کنندگان رخت و شماری از تاجران چای

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان و محترم ضیاءالدین اچکزی عضو هیات مدیره با محترم حاجی عبیدالله رئیس اتحادیه وارد کنندگان رخت و تعدادی از تاجران چای در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون حل مشکلات شان بحث و تبادل نظر نمودند.
 
محترم حاجی عبیدالله رئیس اتحادیه وارد کنندگان رخت و تاجران چای ضمن قدردانی از تلاش های قبلی هیات رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان که در قسمت حل مشکلات شان، در رابطه به مشکلات موجود از جمله موضوع توقف هزاران موتر و کانتینر خالی در گذرگاه تورخم، مشکل دریافت ویزه چین برای تاجرانی که با کشور چین کاروبار تجارتی دارند، مشکل پول های امانتی شان در بانک های خصوصی از جمله عزیزی بانک، موضوع انتقال پول به خارج از کشور جهت خرید کالاهای تجاری و حل مشکل ختم جواز های تجارتی شان صحبت نموده و خواهان همکاری اتاق در زمینه حل مشکلات مذکور گردیدند.
 
تاجران بخاطر ایجاد سهولت های بیشتر در زمینه واردات و صادرات، پیشنهاد کردند که امارت اسلامی افغانستان باید گذرگاه های مشخصی را برای واردات و صادرات کالا های مختلف تجارت در نظر گیرد تا از تراکم بیشتر وسایط در یک بندر جلوگیری به عمل آید.
 
محترم محمد یونس مهمند، پس از استماع مشکلات تاجران مذکور، افزود که رهبری اتاق قبلاً در مورد مشکل لاری های خالی و انتقال پول با مسوولان وزارت تجارت و د افغانستان بانک صحبت کرده و آنان وعده همکاری را در حل مشکلات شان نموده اند. وی علاوه کرده که رهبری اتاق روی دریافت ویزه چین نیز با سرپرست وزارت امور خارجه نیز صحبت خواهند کرد تا این مشکل در تفاهم با سفارت چین در کابل حل گردد.