برگزاری نشست اختصاصی کمیته پنجم حقوقی پرایسک با اشتراک نمایندگان اتاق های سکتوری پیرامون طرح قانون ضد دامپینک

نشست اختصاصی کمیته پنجم حقوقی پرایسک که با اشتراک نمایندگان اتاق های سکتوری پیرامون طرح قانون ضد دامپینک در دفتر مرکزی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان روز پنج شنبه هفتم اسد برگزار شد، محترم عبدالسلام کوهی مشاور حقوقی اتاق تجارت و سرمایه گذاری به منظور بررسی طرح قانون ضد دامپینک، نظریات و پیشنهادات اتاق را ابراز نمود.
 
در این کنفرانس نماینده‌ی گروه پنجم حقوقی (پرایسک) و نمایندگان‌ معاونیت اول و دوم ریاست جمهوری، مسوولان اتاق های معادن وصنایع، زنان، پیشه واران و زراعت اشتراک و در مورد طرح قانون ضد دامپینک نظریات و پیشنهادات مشخص شان را ارائه داشتند.
 
آقای کوهی ضمن خرسندی از طرح قانون ضد دامپینک به منظور حمایت از تولیدات داخلی و رقابت سالم با اموال وارداتی کشورهای دور و نزدیک، تاکید کرد که از بهر به وجود آمدن تسهیلات بیشتر برای تولید کنندگان و تشویق سرمایه گذاران داخلی نظریات و پیشنهادات سودمند سکتور خصوصی با توجه به آسیب شناسی ها، در این قانون گنجانیده شود.
 
وی افزود:ایجاد اتاق ها باید موثریت خود را در عمل نشان دهند و منسجم تر از پیش عمل کنند تا تسهیلات بیشتر برای تولید کنندگان داخلی فراهم شود و مشکلاتی که هم اکنون تولید کنندگان داخلی در سکتور های مختلف با آن روبرو اند، از میان برداشته شود.
 
آقای کوهی ابراز امیدواری کرد که غنامندی این قانون کار وبار تولید کنندگان داخلی را در یک چار چوب اصولی تسهیل بخشد تا بتوانند رقابت سالم را با وارد کنندگان کالاهای وارداتی انجام دهند.
 
در این جلسه مسوولان اتاق های متذکره با بررسی طرح قانون ضد دامپینک پیشنهادات مشخص شان را نیز از بهر غنامندی این طرح ابراز داشتند. آنان هم چنان نظریات و پیشنهادات اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان را که در بعضی ماده های قانون طرح ضد دامپینک ابراز داشته است، تائید و خواستار تصحیح آن از سوی وزارت صنعت و تجارت و نهاد های ذیربط شدند و بر ادامه این گونه نشست ها تأکید ورزیدند.