ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت وسرمایه گذاری با مسوول توسعه و تجارت ملل متحد در افغانستان

محترمان انجنیر سید جاوید برهان رئیس روابط بین‌الملل هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، شفیق الله عطایی سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، خان جان الکوزی و احمد ضیاء عظیمی شینوزاده اعضای هیات مدیره اتاق، با محترم محمد رضا محمدی مسوول توسعه و تجارت ملل متحد در افغانستان و تیم همراه شان در دفتر مرکزی اتاق ملاقات نمودند.
 
در این نشست پیراموان موضوعات انکشاف و توسعه تجارت در افغانستان، ارتقای ظرفیت سکتور خصوصی، راه‌اندازی برنامه های ترویج سیستم تیر و حمل و نقل، بهره مندی از امکانات و منابع بین‌المللی به هدف حمایت از متشبثین در سطوح مختلف مخصوصاً بخش های کوچک و متوسط با استفاده راهکار SIYB و همزمان بحث های مرتبط با اوضاع و شرایط سکتور خصوصی که نیاز به حمایت و دستگیری سازمان ملل متحد دارد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
محترم انجنیر سید جاوید برهان، ضمن اظهار خوش آمدید به آقای محمدی و تیم همراه شان، در رابطه به مشکلات موجود فراراه فعالیت های سکتور خصوصی صحبت نموده و تطبیق برنامه های فوق‌الذکر از سوی ملل متحد را در شرایط فعلی مهم و ارزنده دانست. وی هر نوع همکاری تخنیکی اتاق را در جهت رشد و ارتقای ظرفیت سکتور خصوصی و تطبیق برنامه های نامبرده در سطح مرگز و زون های مهم اقتصادی کشور وعده سپرد.
محترم شفیق الله عطایی، از نشست های قبلی و بحث های تخنیکی که در زمینه عملی سازی برنامه های فوق با مسوولان توسعه و تجارت ملل متحد در افغانستان صورت گرفته بود، یادآور شده و از آمادگی کامل اتاق در تطبیق برنامه های مذکور اطمینان داد.
 
محترم خان جان الکوزی، ضمن استقبال از تطبیق برنامه های ملل متحد در قسمت ارتقای ظرفیت سکتور خصوصی و حمایت از متشبثین کوچک، متوسط و موارد مهم دیگری که در فوق از آن نام برده شد؛ روی چند مشکل سکتور خصوصی در وضعیت فعلی اشاره کرد که باید ملل متحد در زمینه حل آن اقدام نماید. وی مشخصاً به تکمیل هزاران پروژه نیمه تمام در سطح کشور تأکید نمود که می تواند با حمایت ملل متحد به انجام برسد.
آقای الکوزی، منجمد شدن دارایی های مردم افغانستان و عدم تسهیلات در قسمت انتقال پول تاجران در معاملات تجارتی را از مشکلات دیگری نامید که باید ملل متحد در زمینه حل این مشکلات نیز اقدام نماید.