دیدار هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان با تاجران افغان مقیم مسکو و سن پترزبورگ

محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری افغانستان، در جریان سفرکاری به روسیه، طی ملاقات های جداگانه با تاجران افغان مقیم مسکو و سن پترزبورگ، در مورد موضوعات تجارتی و مشکلات آنان بحث و تبادل نظر نمود.
 
در این ملاقات ها که محترمان جمال ناصر غروال سفير افغانستان مقیم مسکو و میرویس هوتک معاون مالی و اداری هیات عامل اتاق نیز حضور داشتند، تاجران افغان مقیم مسکو و سن پترزبورگ، از دیدار با هیات رهبری اتاق و سفیر افغانستان در روسیه ابراز خرسندی نموده و مشکلات موجود تجارتی شان میان روسیه و افغانستان را از جمله مشکل انتقال پول تاجران جهت خرید اموال تجارتی میان دو کشور، مشکلات ترانزیت و سایر موارد را با رهبری اتاق و سفیر افغانستان شریک ساخته و خواهان همکاری ایشان در زمینه حل مشکلات یاد شده گردیدند.
 
در این ملاقات ها، محترم مهمند، روی ضرورت توسعه تجارت افغانستان با روسیه به خصوص در مورد نیازمندی مردم افغانستان به مواد نفتی و مواد خوراکی مانند آرد، گندم، روغن و خریداری از کشور روسیه صحبت کرده و ضمناً از تاجران افغان خواست تا با استفاده فرصت های موجود به ویژه بهتر شدن امنیت و از بین رفتن فساد ادارات حکومتی، در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
 
آقای مهمند، افزود که اتاق در تمامی جلسات اقتصادی ریاست الوزرا حضور فعال داشته و همواره مشکلات تاجران و پیشنهادات آنان را مطرح می نماید. وی وعده نمود که اتاق تلاش خواهد کرد تا مشکلات موجود تاجران افغان را در همکاری با سفارت افغانستان و سایر ادارات ذیربط حل نموده و تسهیلات بیشتر در داد و ستد تجارتی، مخصوصاً انتقال پول ایجاد گردد.
 
در پایان این سفر، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه ‌گذاری، در نشست جداگانه با محترم جمال ناصر غروال سفير افغانستان مقیم مسکو، از همکاری خوب وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان در قسمت هماهنگی این سفر و همچنان از همکاری و همراهی آقای غروال در جریان سفر به کنفرانس مجمع بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ و ملاقات های مختلف، ابراز امتنان و قدر دانی نمود.