ملاقات رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور

محترم توکل احمد یار رئیس عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان، با محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت ملاقات کرده و پیرامون، توسعه تجارت، مشکلات سکتور خصوصی و همکاری های مشترک بحث و گفتگو نمود.
 
در این نشست آقای احمدیار در مورد وضعیت تجارت، مشکلات تاجران، ایجاد تسهیلات بیشتر برای سرمایه گداران کشور و یک سلسله موضوعات تخنیکی جهت حل چالش های موجود تجارتی صحبت نموده و روی همکاری و هماهنگی بیشتر میان اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری و وزارت صنعت و تجارت تاکید ورزید.
 
محترم توکل احمدیار رئیس عمومی اتاق، از برگزاری یک نشست اعضای سکتور خصوصی به ابتکار اتاق تجارت و سرمایه‌ گذاری افغانستان در امارت متحده عربی در آینده نزدیک خبر داده و از وزیر تجارت و نمایندگان امارت اسلامی خواست تا در این نشست اشتراک ورزند. وی افزود: نمایندگان امارت اسلامی با اشتراک شان در این نشست، ضمن اینکه سبب دلگرمی تاجران و سرمایه گذاران کشور جهت سرمایه گذاری در افغانستان خواهند شد، می توانند مشکلات شان با امارت اسلامی را تا حدودی حل ساخته و این امر باعث تشویق تاجران و سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در داخل کشور می گردد.
 
محترم نورالدین عزیزی، ضمن ابراز خوش آمدید به رئیس عمومی اتاق و تأیید یک سلسله مشکلات فرا راه فعالیت تاجران کشور، ابراز امیدواری کرد که در نتیجه تلاش های این وزارت و همکاری اتاق بر مشکلات فایق آیند. وی هرنوع همکاری وزارت صنعت و تجارت را برای حل مشکلات تجارتی و ترانزیتی و همچنان ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران کشور وعده نمود.