اشتراک هیات رهبری اتاق در کنفرانس شناسایی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری ولایت بلخ

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان محترمان: محمد یونس مهمند معاون اول اتاق، خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق، میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، درحالیکه: محترم اسدالله اسدی سرپرست اتاق بلخ، والی محترم ولایت بلخ، روئسای اتاق های ولایتی جوزجان، اندخوی و فاریاب، روئسای اتاق های صنایع و معادن و پیشه وران ولایت بلخ، روئسای ادارات سکتوری و جمعی کثیری از تاجران و سرمایه گذاران آن ولایت حضور داشتند، در کنفرانس شناسایی چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری که در سالون کنفرانس های مقام آن ولایت تدویر گردیده بود، اشتراک ورزیدند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن قدردانی از مقام رهبری ولایت بلخ بابت تلاش های شان در زمینه تدویر همچو کنفرانس ها و همکاری با سکتور خصوصی، ولایت بلخ را سرشار از منابع طبعی به ویژه، سلفر، نمک، کوارتز، زغال سنگ، گچ و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دانسته و از سرمایه گذاران داخلی خواست تا در استخراج معادن، میکانیزه سازی زراعت و دیگر سکتور ها در این ولایت سرمایه گذاری نمایند.

معاون اول اتاق، مشکلات تاجران و سرمایه گذارن آن ولایت را با والی محترم بلخ مطرح کرده و خواهان همکای همه جانبه آن در قسمت رفع مشکلات تاجران گردید.

 محترم خیرالدین مایل، از همکاری همیشگی حکومت محلی بلخ با سکتور خصوصی قدردانی کرده، ولایت بلخ را با داشتن بندر مهم تجارتی حیرتان در رشد تجارت، ترانزیت و اقتصاد کشور مهم دانسته و خواهان همکاری های بیشتر حکومت در قسمت رفع مشکلات تاجران در بنادر مذکور شد. وی از حکومت خواست تا تسهیلات بیشتری را در زمینه صادرات کشور خاصتاً صادرات قالین و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ایجاد نماید.

والی محترم بلخ، ضمن اظهارخوش آمدید به هیات رهبری اتاق و نماینده گان سکتورهای مختلف کشور، از همکاری ها و مساعدت های اخیر سکتورهای خصوصی کشور برای نیازمندان به ویژه مهاجرین اظهار سپاس و قدردانی نموده و وعده همکاری خویش را در قسمت رفع مشکلات و فراهم سازی تسهیلات برای تاجران نمود.

دوشنبه، ۲۰ قوس ۱۴۰۲