اتحادیه میوه تازه و سبزیجات ولایت هرات مشکلات شانرا با هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری مطرح نمود

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حضورداشت محترمان: محمد داود یوسفزی عضو هیات مدیره اتاق، احمد شاه حکیمی معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری کابل و امید حیدری مشاور اتاق، با محترم حاجی اسحاق رئیس اتحادیه میوه تازه و سبزیجات ولایت هرات در دفتری مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون اعمارمارکیت میوه و سبزیجات این ولایت بحث و گفتگو نمود.

آقای اسحاق، در رابطه به مارکیت های میوه تازه و سبزی ولایت هرات که شامل چهار مارکیت میباشند یاد آورشده و تاسیس یک مارکیت بزرگ میوه و سبزی را که به ستندرد های بین المللی برابر بوده و شامل سرد خانه ها، پروسس و بسته بندی باشد، مهم خواند. وی، از هیات رهبری اتاق خواست تا در قسمت اختصاص زمین جهت اعمار مارکیت مذکور در هماهنگی ادارات ذیربط حکومتی با ایشان همکاری نماید.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به آقای اسحاق و تیم همراه شان، از همکاری اتاق در در قسمت اختصاص زمین جهت اعمار مارکیت بزرگ میوه و سبزی در ولایت هرات در هماهنگی با ادارات ذیربط حکومتی اطمینان داده و اعمار سرد خانه ها در ولایات مختلف کشور از جمله هرات و غزنی را در زمینه ذخیره و صادرات مهم خواند. وی، از تمام تاجران و سرمایه گذاران کشور خواست تا به شکل جمعی در اعمار سردخانه های معیاری با استفاده از انرژی آفتابی، سهم خود را ایفاء نمایند.

معاون اول اتاق، از آقای اسحاق خواست که پیشنهادات و مشکلات شانرا به شکل کتبی به اتاق بسپارند، تا اتاق در قسمت اخذ زمین و کارهای عملی آن با ادرات ذیربط حکومتی صحبت نماید.

شنبه، ۱۱ قوس ۱۴۰۲