نخستین جلسه شورای جوانان متشبث کشورهای جنوب آسیا (سارک) با اشتراک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، بصورت آنلاین برگزار شد

محترم میرویس هوتک، سرپرست ریاست هیات عامل اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در نخستین جلسه مقدماتی شورای جوانان متشبث کشورهای جنوب آسیا (سارک) که به صورت آنلاین برگزار گردید، اشتراک ورزیده و به بررسی موضوعاتی پرداخت که اساساً برای راه‌اندازی فعالیت‌های شورا و تحقق اهداف آن بسیار حیاتی می‌باشند.
 
آقای هوتک، نقش گفتمان‌ها را به عنوان ابزار ارتباطی مؤثر برای ارتقای همکاری و تبادل نظر درون شورا مهم دانسته، بر ضرورت ایجاد شیوه‌ها و مکانیسم‌های برای دسترسی به فرصت‌های مارکیت کشورهای جنوب آسیا تأکید کرد. وی، دسترسی به قرضه از طریق بانک سارک برای پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک، انتقال تجربیات و دانش اعضای با سابقه به اعضای جدید، به عنوان یکی از راهکارهای توسعه مهارت‌ها و توانمندی‌های جوانان را با همیت تلقی نمود.
 
سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، دسترسی به اطلاعات تجارتی برای تسهیل و توسعه تجارت درون شورا و اقدامات لازم برای فراهم کردن این دسترسی و همچنان راه اندازی برنامه‌های فرهنگی میان کشورهای جنوب آسیا به ویژه از طریق برنامه‌های جوانان را مهم خواند.
 
در اخیر، نمایندگان کشورهای بنگله دیش، هندوستان، مالدیف، نیپال، پاکستان، سریلانکا و بوتان نیز نظریات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری نخستین جلسه افتتاحیه شورای جوانان متشبث سارک که قرار است در حاشیه اجلاس اجرایی اتاق تجارت و صنایع کشورهای جنوب آسیا در شهر کتمندوی نپال برگزار شود، ارایه نمودند.
 
چهارشنبه، 8 قوس 1402