ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با برخی از تاجران کشور چین

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه محترمان: میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل، محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی اتاق و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران کشور نیز حضور داشتند، با برخی از نمایندگان شرکت های وسایل الکترونیک، سافت ویر، ماشینری، سامان آلات ورزشی و لوژیستکی کشور چین در دفتری مرکزی اتاق دیدن کرده و پیرامون سرمایه گذاری ها در کشور بحث و گفتگو نمود.

تاجران چینایی، از سرمایه گذاری های مشترک در سکتورهای مختلف به ویژه استخراج معادن، تولید وسایل الکترونیکی، تولید انرژی آفتابی، احداث شاهراه ها، صادرات و واردات اموال تجاری دو کشور یاد آوری کرده و خواهان همکاری همه جانبه اتاق در قسمت سرمایه گذاری با شرکت های مذکور گردید.

آقای مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به تاجران چینی، در رابطه به فعالیت ها و دستاوردهای اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان معلومات مفصل ارائه کرده و فرصت های موجود کشور را زمینه خوب برای سرمایه گذاری در بخش های فوق الذکر دانست.

معاون اول اتاق، کشور چین را دوست قدیمی در زمینه رشد اقتصادی و تجاری افغانستان دانسته و وصل شدن ترانزیت افغانستان از مسیر واخان با کشور چین را در قسمت افزایش داد و ستد تجاری و کاهش هزینه‌های انتقال کالاهای تجارتی میان دو کشور مهم خواند.

دوشنبه، ۶ قوس ۱۴۰۲