ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با سفیر قطر در کابل

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، با محترم سعید مبارک الخیارین الهاجری سفیر قطر در کابل، ملاقات کرده و پیرامون مسائل تجاری و سرمایه‌گذاری های مشترک میان تاجران دو کشور بحث و گفتگو نمود.

آقای مهمند، ازهمکاری بی ‌شایبه دولت قطر با مردم افغانستان قدردانی کرده و به ادامه سرمایه‌ گذاری‌ شرکت‌ های قطری در افغانستان تاکید ورزید. وی، در مورد قرارداد اخیر سمنت جبل السراج اشاره نمود که نشان دهنده تحکیم روابط اقتصادی بین دو کشور میباشد.

 معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در رابطه به اهمیت و گسترش سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور صحبت نموده و این اقدامات را در رشد اقتصاد و تقویت روابط تجاری میان دو کشور ارزنده خواند.

 محترم سعید مبارک، از تصامیم دولت قطر در قسمت میزان افزایش صادرات و واردات و همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور خبر داده و آغاز پرواز های مستقیم کابل دوحه را زمینه خوبی تسهیلات در تبادلات تجارتی میان قطر و افغانستان عنوان کرد.

آقای مبارک، از طرح ساخت یک شفاخانه 400 بستر در شهر کندهار خبر داده و اظهار کرد که تطبیق این پروژه نشانگر تعهد دولت قطر در رشد و ارتقای سکتور صحت افغانستان میباشد.

یکشنبه، 5 قوس 1402