ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری سپین بولد و جمعی از تاجران، با سرپرست وزارت صنعت و تجارت

محترم ضیاءالدین اچکزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و رئیس کیته صادرات و واردات اتاق، در حضور داشت، محترم محمد شفیق اچکزی رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری سپین بولدک، محترم سعدالله تور جان معاون اول هیات مدیره و سایر اعضای رهبری این اتاق، ولسوال و شاروال محترم سپین بولدک، اعضای رهبری بعضی از اتحادیه ها و تعدادی از تاجران و سرمایه گذاران این ولسوالی، با محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، معین محترم این وزات و هیات همراه ایشان که به ولسوالی سپین بولدک تشریف آورده بودند مقلاقات کرده و پیرامون همکاری های اتاق در کمک به زلزله زدگان هرات، مهاجران برگشت کننده از پاکستان و مشکلات سکتور خصوصی صحبت نمود.

در آغاز، محترم محمد شفیق اچکزی، ضمن اظهار خوش آمدید به سرپرست وزارت صنعت و تجارت و تیم همراه ایشان به ولسوالی سپین بولدک، از ارسال کمک های تاجران این ولسوالی به زلزله زدگان هرات و کمک به مهاجران برگشت کننده پاکستان به سپین بولدک، یادآوری کرده و از ادامه کمک های اتاق و تاجران این ولسوالی اطمینان داد.

سپس، نمایندگان اتحادیه های میوه تازه، واردکنندگان رخت، واردکنندگان موتر و مواد خوراکی، از مشکلات موجود شان در بخش های ترانزیت، ترانسپورت و گمرکات یادآور شده و خواهان همکاری وزارت محترم صنعت و تجارت در قسمت حل مشکلات شان و همچنان ایجاد تسهیلات بیشتر گردیدند.

متعاقباً، سرپرست وزارت محترم صنعت و تجارت، از خدمات و کمک های تاجران سپین بولدک به زلزله زدگان هرات و مهاجران برگشت کننده از پاکستان ابراز قدردانی کرده و از دستاورد های سفر هیات تجاری افغانستان به پاکستان و حل قسمت زیادی از مشکلات موجود در بندر کراچی پاکستان یادآور شد.

همچنان در این نشست، محترم ضیاءالدین اچکزی در مورد نقش اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در جمعآوری کمک های سکتور خصوصی و توزیع آن به زلزله زدگان هرات و مهاجران برگشت کننده از پاکستان و ادامه این کمک ها معلومات ارائه کرد.

ولسوال سپین بولدک نیز، مشکلات موجود تاجران را مورد تایید قرار داده و همکاری وزارت صنعت وتجارت را در زمینه حل مشکلات شان خواستار شد.

پنجشنبه، 2 قوس  1402