شرکت تولیدی و پروسس نمک آیودین دار عمر شیرین زاده توسط هیات رهبری اتاق در کابل ‎افتتاح شد

شرکت تولیدی و پروسس نمک آیودین دار عمر شیرین زاده طی مراسمی با اشتراک اعضای هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، محترمان: محمدیونس مهمند معاون اول اتاق، خان جان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق، مشاور ارشد دفتر معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، معین وزرات اقتصاد، رئیس سرمایه گذاری اداره امور، گل مراد عرب رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری ننگرهار، تاجران و سرمایه گذاران کشور، اراکین بلند پایه وزارت های حکومتی و نمایندگان رسانه های داخلی، در کابل افتتاح گردید.

محترم محمدیونس مهمند، ایجاد همچو فابریکات تولیدی را در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و خودکفایی کشور مهم دانسته و بر کیفیت، ظرفیت تولید، قیمت مناسب و معیاری بودن تولیدات و محصولات داخلی تأکید نمود.

معاون اول اتاق، روی سرمایه گذاری های بیشتر از سوی سرمایه گذاران داخلی و جلب سرمایه گذاری خارجی تأکید ورزیده و خواهان همکاری جامعه جهانی در قسمت رها سازی کالا های تجاری در بندر کراچی پاکستان گردید.

محترم الکوزی، افتتاح شرکت عمر شیرین زاده را تبریک گفته و آن را گامی بسوی رشد اقتصادی کشور دانست. وی، مسدود کردن بعضی کالاهای تجاری از سوی کشور پاکستان را خلاف قوانین ترانزیت بین المللی عنوان کرده و از تعهد خویش مبنی بر حمایت و‌ استفاده از تولیدات داخلی اطمینان داد.

معین وزارت اقتصاد، افتتاح فابریکه پروسس نمک آیودین دار عمر شیرین زاده را گامی بسوی خودکفایی در بخش تولیدات داخلی دانسته و بر استفاده از تولیدات داخلی تاکید نمود.

محترم امان الله شیرین زاده، در رابطه به شرکت مذکور معلومات ارائه کرده گفت: این شرکت بیش از ۴۰ سال در کشور پاکستان فعالیت داشت و با آمدن امنیت سرتاسری در کشور و همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری، شرکت خویش را با سرمایه ۵ میلیون دالر در کشور تأسیس نمود. وی از تولید نمک با کیفیت و ارسال آن به تمام نقاط کشور اطمینان داده و از رهبری حکومت خواهان حمایت از صنایع و تولیدات داخلی گردید.

سه شنبه، ۳ عقرب ۱۴۰۲