ملاقات معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری با رئیس اتاق تجارت و صنایع خراسان رضوی

محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، طی سفر خویش به کشور ایران و در حضورداشت محترم معین خوافی اتشه تجاری افغانستان در تهران و محترم میراجان سلیمان خیل رئیس اتاق مشترک افغانستان- ایران، با آقای توکلی زاده رئیس اتاق تجارت، صنایع، معادن و زراعت خراسان رضوی، اعضای رهبری این اتاق، و برخی از تاجران و سرمایه گذاران ایران، ملاقات نمود.

آقای مهمند، ضمن تشریح فرصت های کنونی سرمایه گذاری و تجارت در افغانستان، نقش تاجران ایرانی را در رشد و توسعه اقتصادی افغانستان با توجه به مشترکات فرهنگی، دینی و نزدیکی جغرافیایی، مهم عنوان کرده و از تاجران و سرمایه گذاران ایرانی خواست تا در زمینه سرمایه گذاری ها در افغانستان، پیشگام شوند.

معاون اول اتاق، از ایجاد تسهیلات ممکنه جهت سرمایه گذاری های خارجی به ویژه توزیع زمین در پارک های صنعتی خبر داده، از مصئونیت دارایی های تاجران و سرمایه گذاران خارجی و تامین امنیت سرتاسری در افغانستان اطمینان داد. وی، همچنان در رابطه به آمادگی های کامل رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در قسمت ایجاد امکانات لازم برای تاجران ایرانی در افغانستان صحبت کرده و وعده هر نوع همکاری را، نمود.

آقای مهمند، برگزاری نمایشگاه های مشترک را جهت شناسائی ظرفیت های تولیدی و گسترش مراودات تجاری مهم خواند و در این راستا از تاجران و سرمایه گذاران ایرانی خواست تا با برگزاری نمایشگاه های مشترک میان دو کشور همکاری کنند.

محترم مهمند، همچنان در جلسه ای که از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت مشهد برگزار شده بود، اشتراک ورزیده و به سوالات و نگرانی های تاجران ایرانی پاسخ ارائه کرد. وی، همچنان، با محترم جابر انصار جنرال قونسل افغانستان در مشهد، کارمندان و برخی از تاجران افغان دیدار نموده و ضمن ارائه معلومات مفصل در رابطه به وضعیت سرمایه گذاری در کشور، از تاجران افغان خواست تا به کشور برگشته و در بخش های گوناگون سرمایه گذاری نمایند.

در پایان دیدار ها، محترم محمد یونس مهمند و هیات همراه شان، از شهرک صنعتی طوس خراسان رضوی دیدن به عمل آورده، امکانات و تاسیسات این شهرک را ارزیابی نموده و در رابطه به انتقال ساخت همچون شهرک های صنعتی در افغانستان، با مسوولان مربوطه بحث و گفتگو کرد.

سه شنبه، 5 جدی 1402