اشتراک هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری در کنفرانس قرضه های کوچک

کنفرانس قرضه های کوچک از سوی مجتمع قرضه های کوچک افغانستان، با اشتراک سرپرست وزارت  صنعت و تجارت، سرپرست د افغانستان بانک، محترمه روزا اوتنباوو، رئیس دفتر یوناما در افغانستان، محترم محمد یونس مهمند معاون اول اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و محترم خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق، محترم محمد اکبر سروری رئیس اجرائیوی مجتمع قرضه های کوچک افغانستان، نمایندگان سازمان بین المللی کار، دفتر UNDPو IOM، دیپلوماتان کشور های خارجی و برخی از تاجران و سرمایه گذاران کشور، در هوتل سرینای کابل برگزار گردید.

محترم محمد اکبر سروری، اهداف برگزاری چنین کنفرانس بزرگ را، تقویت اقتصاد افراد، خانواده ها و مبارزه با فقر، شناسایی چالش های موجود در بخش قرضه های کوچک و رشد اقتصاد دانسته و از نهاد های خارجی و ادارات سکتوری داخلی خواست تا در قسمت رسیدن به اهداف متذکره همکاری های همه جانبه نمایند.

محترمه رزا اوتنبایوا، پرداخت قرضه های کوچک از سوی موسسات مالی به شرکت های کوچک و متوسط را در جهت کاهش فقر، رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال مهم خوانده و روی همکاری های نهاد های بین‌المللی به ویژه بانک جهانی در این عرصه تأکید کرد.

سرپرست د افغانستان بانک، از ترتیب مقرره و طرزالعمل مرتبط به قرضه های کوچک یادآور شده و از مؤسسات مالی که در این عرصه فعالیت دارند خواست تا جواز های فعالیت شان را از این بانک اخذ نمایند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت، از مسوولان برگزارکننده چنین کنفرانس قدردانی کرده و از موسسات همکار در این زمینه خواست تا قرضه های کوچک را مطابق به ارزش های اسلامی به تشبثات کوچک و متوسط پرداخت کنند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن استقبال از برگزاری چنین کنفرانس، در رابطه به مشکلات تاجران و سرمایه گذاران کشور از قبیل: عدم صدور ویزه از سوی تعدادی از کشور ها به ویژه عدم دریافت ویزای کشور هندوستان، مشکلات ترانزیتی تاجران افغان در بندر کراچی و برخی مسایل دیگر یادآوری کرده و از رهبری دفتر یوناما و سازمان های دیگر ذیدخل خواستار همکاری لازم در این راستا گردید.

وی، از همکاری های همه جانبه اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در راستای حمایت و پشتیبانی از متشبثین کوچک و‌متوسط اطمینان داد.

دوشنبه، ۸ عقرب ۱۴۰۲