ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری با رهبری گروپ کمپنی های (T&A) ترکیه

محترم خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حضور داشت محترم محمد انور عارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل و مسوولان دیپارتمنت های روابط بین الملل و انکشاف صادرات و سرمایه گذاری اتاق، با محترم حسین گنای عضو هیات مدیره گروپ کمپنی های (T&A) ترکیه و تیم هراه ایشان در دفتر مرکزی اتاق ملاقات کرده و پیرامون توسعه تجارت و سرمایه گذاری های مشترک بحث و تبادل نظر نمود.

آقای گنای، در رابطه به فعالیت گروپ کمپنی های (T&A) و سرمایه گذاری های آن در ترکیه و تعدادی از کشورهای افریقایی و آسیایی معلومات ارائه کرده و علاقمندی گروپ کمپنی مذکور را در جهت سرمایه گذاری های مشترک در سکتورهای معادن و تولیدی به ویژه پروسس لبنیات در افغانستان ابراز داشت. وی در این زمینه خواهان همکاری همه جانبه اتاق با کمپنی مذکور گردید.

آقای الکوزی، ضمن اظهار خوش آمدید به محترم حسین گنای و تیم هراه وی، از مناسبات دیرینه و تاریخی افغان ها با کشور و مردم ترکیه و همچنان سرمایه گذاری های تاجران دو کشور یادآوری کرده و روی توسعه تجارت، سرمایه گذاری های مشترک، حل مشکلات ترانزیتی، ایجاد تسهیلات صدور ویزه به تاجران آفغان تاکید ورزید. وی از همکاری اتاق در جهت تحکیم روابط تجارتی و سرمایه گذاری های مشترک اطمینان داد.

آقای عارفی، از اتاق به عنوان یک نهاد مستقل و همکار با حکومت یاد آوری کرده و از همکاری تخنیکی اتاق در جهت توسعه روابط تجارتی و سرمایه گذاری مشترک در همکاری با ارگانهای ذیربط حکومتی ابراز آمادگی نمود.

سه شنبه، ۲۴ میزان ۱۴۰۲