نشست تاجران افغان و قزاقی در اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان برگزار شد

نشست تجاری میان تاجران افغان و قزاقی در حضورداشت محترمان: میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل و محمد انورعارفی معاون پالیسی و تخنیکی هیات عامل اتاق، همایون خواجه زاده معاون تجارتی هیات مدیره اتاق کابل، کراتبانوف اسخت رئیس تجارتی شرکت تولیدی مواد غذایی ایروسین کشور قزاقستان، با اشتراک مسوولان دیپارتمنت های اتاق و جمعی از تاجران و سرمایه گذاران افغان و قزاقی، در دفتر مرکزی اتاق برگزار شد.

در این نسست، پیرامون فرصت های موجود تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان، سرمایه گذاری های مشترک و بهبود روابط تجارتی میان تاجران افغان و قزاقی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

آقای هوتک، ضمن اظهار خوش آمدید به اشتراک کنندگان این نشست، عدم تسهیلات ویزه برای تاجران افغان از سوی دولت قزاقستان، نبود موافقت نامه های تجارتی، ترانزیتی، ترانسپورتی و نقض عملی سازی ماده های موافقت شده دوجانبه از سوی تاجران قزاقی در داد وستد را، از مشکلات عمده تاجران افغان عنوان کرده و از آقای ایروسین خواست تا مشکلات تاجران افغان را با مقامات ذیربط حکومتی آن کشور شریک سازد.

آقای کراتبانوف اسخت، در رابطه به سرمایه گذاری های مشترک میان تاجران افغان وقزاقی تاکید ورزیده و از همکای همه جانبه خویش در زمینه حل مشکلات تاجران افغان با مقامات ذیربط حکومتی قزاقستان وعده سپرد.

دوشنبه، ۱۰ میزان ۱۴۰۲