معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری از مارکیت میوه کابل دیدن نمود

محترم محمدیونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه مسوولان دیپارتمنت های انکشاف صادرات و روابط عامه اتاق نیز حضور داشتند، از مارکیت میوه تازه کابل دیدن کرده و با اعضای رهبری اتحادیه میوه بحث و گفتگو نمود.

اعضای اتحادیه میوه، تشریف آوری معاون اول هیات مدیره اتاق را به این مارکیت خوش آمدید گفته و از تلاش های همه جانبه حکومت در راستای ایجاد تسهیلات برای تاجران کشور استقبال کرده و در رابطه به مشکلات و چالش های موجود کاروبار شان معلومات ارائه کردند. آنها، کمبود سردخانه های معیاری، نبود آب و برق کافی، بلند بودن مالیات، بلند بودن کرایه دکاکین این مارکیت و برخی مسایل دیگر را از مشکلات عمده خویش عنوان کردند و از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان خواستار ایجاد هماهنگی میان تاجران میوه و ادارات ذیربط حکومتی در راستای حل مشکلات شان شدند.
 
تاجران میوه تازه و سبزیجات، خواستار پرداخت مالیات به شکل واحد از سوی وزارت مالیه، ایجاد تسهیلات لازم درزمینه صادرات رومی افغانستان به هندوستان و همچنان خواهان گشایش دهلیز هوایی میان افغانستان و عربستان سعودی گردیدند.

محترم محمد یونس مهمند، ضمن استماع صحبت های اعضای اتحادیه میوه تازه، مشکلات آنان را تأیید کرده و از همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در راستای حل مشکلات ایشان به ویژه برداشتن گام های عملی در زمینه ایجاد هماهنگی لازم میان اتاق و اتحادیه میوه تازه با ادارات حکومتی، اطمینان داد.

آقای مهمند، روی ایجاد سردخانه های بزرگ از سوی تاجران میوه تازه و صادرات سیب سبز به عربستان سعودی تأکید نموده و از نهاد های بین المللی خواست تا در ساخت سردخانه های بزرگ با مردم افغانستان همکاری های مالی نمایند. وی، از جامعه جهانی خواست تا پول های منجمد شده مردم افغانستان را آزاد ساخته و در رشد  و توسعه افغانستان کمک کنند.


معاون اول هیات مدیره اتاق، از اعضای رهبری اتحادیه میوه تازه خواست که تمامی مشکلات شان را درج مکتوبی نموده به اتاق تجارت و سرمایه گذاری بسپارند تا در زمینه حل آن اقدام صورت گیرد. وی، روی ایجاد کمیته ۵ نفری از تمامی بخش های مارکیت میوه تازه به منظور حل چالش های موجود تأکید کرد.

یکشنبه، ۸ اسد ۱۴۰۲