کنفرانس خبری به منظور نشر نتایج نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) برگزار شد

کنفرانس مطبوعاتی به منظور نشر نتایج دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) و با حضور داشت محترمان: سرپرست وزارت صنعت و تجارت، رئيس دفتر مقام ریاست الوزرای کشور، محمدیونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق، خیرالدین مایل احمدی معاون تجارتی اتاق، خان محمدسرفراز باز رئيس دارالانشاء هیات مدیره، شیرین آغا سخی رئيس مالی هیات مدیره،  خانجان الکوزی، ذکریا بریالی، احمدشکیب احمدیار، اعضای هیات مدیره اتاق، میرویس هوتک سرپرست ریاست هیات عامل اتاق، عبدالحامد حمیدی، رئيس هیات نظار اتاق، احمدشاه حکیمی معاون اول اتاق کابل و سایر اعضای هیات رهبری اتاق مذکور، اراکین بلند پایه حکومتی و برخی از تاجران و سرمایه گذاران مطرح کشور، در مرکز نماشگاه بین المللی برگزار شد.

در این کنفرانس، پیام مقام ریاست الوزرای حکومت به ارتباط دومین نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) از سوی رئيس دفتر آن قرائت گردید که در آن از رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ قدر دانی شده و روی استخراج معادن کشور، میکانیزه شدن زراعت و تطبیق پروژه های بزرگ ملی تأکید گردید.

محترم محمدیونس مهمند، ضمن اظهار خوش آمدید به تمامی اشتراک کنندگان این کنفرانس، از نیروهای امنیتی کشور بابت تأمین امنیت نمایشگاه متذکره، اشتراک هیات تجاری کشور های پاکستان، ایران، ترکیه و ترکمنستان، اشتراک با شکوه زنان متشبث و رعایت ارزشهای اسلامی توسط آنها ابراز قدردانی نمود. وی،  نتایج دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) را با رسانه های داخلی و خارجی کشور و اشتراک کنندگان این کنفرانس شریک ساخته، افزود: در این نمایشگاه شرکت های کوچک و بزرگ در بیش از ۷۰۰ غرفه تولیدات و خدمات خود را به نمایش گداشتند که بیش از ۳۵۰۰۰۰ هزار تن طی ۷ روز از آن  بازدید کرده، ارزش مجموعی فروشات غرفه داران بالغ به ۵۰  میلیون افغانی رسیده و به ارزش بیش از ۴۵ میلیون دالر میان شرکت ها قرارداد عقد گردیده است.

آقای مهمند، از داشتن روابط مثبت اعضای سکتور خصوصی با تمامی کشور های جهان به ویژه کشور های همسایه با در نظر داشت منافع ملی کشور اطمینان داده و روی ایجاد تغییرات اساسی در سیستم مالیاتی کشور از سوی وزارت مالیه تأکید ورزیده و از برگزاری بزرگترین نمایشگاه رخت و منسوجات در آینده نزدیک خبر داد.

سرپرست محترم وزارت صنعت و تجارت، از اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان بابت برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ و همچنان از رسانه های داخلی و خارجی به خاطر انعکاسات وسیع شان در جامعه قدردانی کرده و در رابطه به نمایشگاهی که در کشور قزاقستان با اشتراک تاجران افغان، برگزار می‌گردد صحبت نمود. وی، از تمامی تاجران کشور خواستار تشریک مساعی در رشد و توسعه کشور گردید.

والی محترم ولایت کابل، از برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ استقبال کرده و از تطبیق پروژه های بزرگ ملی در مرکز و ولایات کشور اطمینان داد.

محترم خیرالدین مایل احمدی، از حمایت حکومت در قسمت برگزاری نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) قدردانی کرده و برگزاری این نمایشگاه را که در آن هیات تجاری کشور های همسایه حضور داشتند، یکی از بزرگترین دستاورد سکتور خصوصی کشور دانست.

محترم خانجان الکوزی، از تمامی کسانیکه در راستای برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ سهم فعال داشتند، به ویژه معاون اول هیات مدیره اتاق، محترم لطیفی رئیس مرکز نمایشگاه های افغانستان و کارمندان اتاق سپاسگزاری کرده و از رهبری حکومت خواست تا در قسمت برگزاری نمایشگاه ها پالیسی جوابگو را تدوین نماید.

یکشنبه، ۱ اسد ۱۴۰۲