کنفرانس مطبوعاتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری در رابطه به برگزاری دومین نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح)

هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغاستان به منظور معرفی بهتر دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح)، کنفرانس مطبوعاتی را در دفتر مرکزی اتاق برگزار نموده و پیرامون چگونگی تدویر نمایشگاه متذکره، نقش نمایشگاه در رشد اقتصاد کشور، سکتور های اشتراک کننده و مدت نمایشگاه معلومات دادند.

محترم محمدیونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، ضمن ارائه معلومات مفصل در رابطه به اولین نمایشگاه امام ابوحنیفه رح که در سال قبل برگزار گردیده بود، از تمام کسانیکه در قسمت پوشش خبری آن نمایشگاه سهم فعال داشتند ابراز سپاس و قدر دانی نمود.

آقای مهمند، در رابطه به دومین نمایشگاه امام ابوحنیفه (رح) صحبت نموده گفت: نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) برای بار دوم در آینده نزدیک با همکاری سایر اتاق های سکتوری، ادارات ذیربط حکومتی و رهبری وزارت صنعت و تجارت برگزار میگردد که در نمایشگاه نامبرده و در بیشتر از یک هزار غرفه شرکت های داخلی و خارجی محصولات و تولیدات خود را به معرفی خواهند گرفت.

معاون اول هیات مدیره اتاق، منع کشت کوکنار، از بین رفتن فساد اداری و تأمین امنیت سرتاسری را از موضوعات عمده برای جلب سرمایه گذاری ها، دانسته و از تمام تاجران و سرمایه گذران داخلی و خارجی کشور خواست تا با در نظر داشت فرصت های متذکره  در بخش های مختلف سرمایه گذاری نمایند.

محترم خیرالدین مایل احمدی، از نمایشگاه به عنوان پل ارتباط میان تولید کننده و مستهلک یادآوری کرده و نقش چنین نمایشگاه ها را در رشد و معرفی کالاهای داخلی مهم تلقی نمود. وی،  از آمادگی های لازم اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان جهت تدویر این نمایشگاه اطمینان داد.

محترم خانجان الکوزی، هدف از برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ را حمایت از صنایع داخلی و بازاریابی به محصولات و تولیدات داخلی کشورعنوان کرده و برگزاری چنین نمایشگاه ها را، مهم ترین گامی در جهت معرفی بهتر کالاهای داخلی خواند. وی، از تمامی مردم کشور خواست تا با استفاده از تولیدات داخلی، صنعت کشور را حمایت و پشتیبانی نمایند.

دوشنبه، ۲۹ جوزا ۱۴۰۲