ملاقات هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با رئیس عمومی نظارت و تعقیب دفتر مشرتابه افغانستان

محترم محمدیونس مهمند، معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حضورداشت محترمان: خانجان الکوزی، ضیاءالدین اچکزی، عصمت الله وردگ و احمدضیا عظیمی شینوزاده اعضای هیات مدیره اتاق، عبدالمتین قلندری منشی هیات نظار و رئیس اتاق غزنی, احمدشاه حکیمی سرپرست اتاق کابل، همایون خواجه زاده معاون اتاق کابل و یولبرس عطایی رئیس اتاق جوزجان، با محترم احمدبلال اخندزاده رئیس عمومی نظارت و تعقیب دفتر مشرتابه افغانستان، دیدار نموده و پیرامون مشکلات سد راه تاجران و سرمایه گذاران کشور، تطبیق پروژه های زیربنایی و شناسایی راه های حل آن بحث و گفتگو نمود.

معاون اول هیات مدیره اتاق، تشریف آوری محترم احمد بلال آخندزاده را به مقر اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغاستان خیر مقدم گفته و از تلاش های شبانه روزی ایشان در راستای انتقال مشکلات و چالش های اعضای سکتور خصوصی کشور به رهبری حکومت قدردانی نمود.

محترم محمد یونس مهمند، نقش بانک ها را در رشد و توسعه اقتصادی کشور مهم تلقی نموده و از رهبری حکومت خواست تا با ایجاد تسهیلات لازم در قسمت خدمات بانک ها و ارائه سپرده های بانکی با اعضای سکتور خصوصی کشور همکاری نمایند. وی، ازایجاد طرح در راستای مشکلات مالیات سکتور صحت کشور یادآوری نموده و خواهان تجدید نظر در قسمت مالیات شفاخانه های خصوصی کشور گردید.

هیات رهبری اتاق به نوبه خود مشکلات شان در بخش های چون: احیای مجدد بندر کلفت در جوزجان، ایجاد پارک صنعتی در ولایت جوزجان، مشکلات در زمینه واردات مواد نفتی آن ولایت، مشکلات در بخش تطبیق پروژه های زیربنایی در مقابل استخراج معادن کشور و ایجاد میکانیزم واضح در این زمینه، آغاز مجدد کار پروژه تعمیر ۱۸ منزله اتاق تجارت در کابل، مشکلات اتحادیه زوب آهن، و ساختن شیوه کار به منظور انتقالات پولی تاجران و سرمایه گذاران و برخی مسایل دیگر را با محترم احمد بلال اخندزاده شریک ساختند و خواهان توجه جدی ایشان و انتقال آن به رهبری حکومت گردید.

محترم احمدبلال اخندزاده، بعد از استماع صحبت های هیات رهبری اتاق، از تلاش های همیشه گی ایشان در قسمت حمایت از سکتور خصوصی کشور استقبال نموده و رهبری حکومت را مصمم و متعهد به عرضه خدمات به تاجران و سرمایه گذاران دانسته و از شریک سازی مشکلات فوق الذکر با رهبری حکومت اطمینان داد.

چهارشنبه، ۲۷ ثور ۱۴۰۲