اشتراک معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت ‌سرمایه گذاری در مراسم افتتاحیه«نمایشگاه عالیست افغانیست»

«نمایشگاه عالیست افغانیست» در شهر مزار شریف ولایت بلخ افتتاح شد. محترم محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت وسرمایه گذاری افغانستان، در حالیکه محترمان: محمد داوود یوسفزی عضو هیات مدیره، یولبرز عطایی رئیس اتاق جوزجان، عبدالمجید نیازی رئیس اتاق اندخوی، اراکین بلند پایه حکومتی ولایت بلخ، تاجران و سرمایه‌گذاران محلی این  ولایت نیز حضور داشتند، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اشتراک ورزیده و تدویر همچو نمایشگاه ها را جهت معرفی، تشویق و حمایت از تولیدات داخلی مهم خواند.

آقای مهمند، از مزار شریف به عنوان یکی از شهرهای بزرگ تجارتی و مهم افغانستان نام برده و از افزایش صادرات کشور در سال جاری خبر داد. وی، حمایت از تولیدات داخلی کشور را جهت رشد و انکشاف سکتورهای تولیدی با اهمیت دانسته و از تاجران بزرگ مزارشریف مقیم در خارج از کشور خواست تا در داخل افغانستان سرمایه گذاری نموده و در جهت رفاه و آسایش مردم نقش ارزنده خویش را ایفاء نمایند.

معاون اول هیات مدیره اتاق، روی معیاری سازی تولیدات داخلی کشور تاکید ورزیده و در رابطه به برگزاری نمایشگاه دوم امام ابوحنیفه (رح) در آینده نزدیک معلومات ارائه کرده و خواهان اشتراک پر رونق شرکت های محترم داخلی و خارجی در این نمایشگاه گردید.

در این نمایشگاه، به شمول ولایت بلخ و شش ولایت همجوار آن، بیشتر از ۱۰۰ شرکت بزرگ و متوسط تولیدی و وارداتی اشتراک و محصولات دست داشته خویش را برای سه روز به نمایش گذاشتند.